تجربه جهانی، مدل گذار از نظام انحصاری به نظام متکثر رادیو تلویزیونی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تجربه جهانی، مدل گذار از نظام انحصاری به نظام متکثر رادیو تلویزیونی دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تجربه جهانی، مدل گذار از نظام انحصاری به نظام متکثر رادیو تلویزیونی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تجربه جهانی، مدل گذار از نظام انحصاری به نظام متکثر رادیو تلویزیونی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تجربه جهانی، مدل گذار از نظام انحصاری به نظام متکثر رادیو تلویزیونی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ (رسانه و فرهنگ)

تعداد صفحات :۲۸

در دو دهه اخیر، پس از پایان جنگ سرد و ظهور رسانه های نوین، ساختار رسانه ای در اکثر کشورهای جهان تغییرات چشمگیری را، که پیش تر در حوزه مطبوعات تحقق یافته بود، از سر گذراند. در قرن ۲۱، این وضعیت به صورتی فراگیر به حوزه رسانه های دیداری و شنیداری نیز تعمیم یافت و نگاه نوینی به کارکرد و فرایند اثرگذاری رسانه ها پدید آمد. این مقاله، پس از بررسی نظریات گوناگون درباره نظام رسانه ای، با تمرکز بر رادیو تلویزیون، به مثابه اثرگذارترین رسانه، به بررسی تغییرات ساختار مالکیت رسانه ای در جهان پرداخته است.از این رو با اشاره به دو الگوی رایج، «رادیو- تلویزیون خدمت عمومی» و «رادیو- تلویزیون خصوصی»، به بیان مزایای افزون تر نظام خصوصی، که در اکثر کشورهای جهان جایگزین نظام انحصاری رادیو- تلویزیون دولتی گردیده است، نسبت به مدل انحصاری پرداخته ایم. در ادامه، با بیان دیدگاه های نهادهای بین المللی، تجربه حدود ۲۰ کشورجهان در گذار از نظام انحصاری رسانه ای به نظام متکثر بررسی و، با تمرکز بر کشورهایی که از نظر فرهنگی، سیاسی، و موقعیت جغرافیایی مشابهت هایی قابل توجه با ایران دارند، به صورتی گذرا چگونگی مواجهه این کشورها با چالش ها و ابهامات تغییر ساختار مطالعه شده است. در نهایت، گذار از هزینه های نظام انحصاری به فرصت های نظام متکثر در قالب مدل بیان شده و نظام متکثر رسانه ای به مثابه کارامد ترین ساختار رسانه ای از نظر تحقق اهداف، از جمله جلب رضایت مخاطب و توجیه پذیری اقتصادی و تامین منافع ملی و مصالح اجتماعی، معرفی شده است.

کلید واژه: متکثر، انحصار، نظام رادیو تلویزیونی، تجربه جهانی، منافع ملی، مالکیت رسانه ای

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.