نگره مولف و آثار کمال الدین بهزاد و رضا عباسی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نگره مولف و آثار کمال الدین بهزاد و رضا عباسی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نگره مولف و آثار کمال الدین بهزاد و رضا عباسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نگره مولف و آثار کمال الدین بهزاد و رضا عباسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نگره مولف و آثار کمال الدین بهزاد و رضا عباسی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : باغ نظر

تعداد صفحات :۱۶

آثار نگارگری ایران عرصه پرباری جهت انجام پژوهش های معاصر است. در میان نشانه های پراهمیت در آثار نگارگری ایران موضوع امضا و نام هنرمند را می توان مطرح کرد. امضا و نوشتن نام مولف به نوعی صحه بر ثبت نگاره به دست هنرمندی خاص است. این سنت به نوعی اثر را شناسنامه دار و به عبارتی اصل و نسب دار می کند. نام هنرمند که بر سینه اثر بدرخشد رابطه خویشاوندی آن درست از کار در می آید و راه بر انتساب آن به هر هنرمند یا هنرمندان دیگر بسته می شود. بحث مولف، امضا و روش به کارگیری آن توسط هنرمندان ایرانی مانند رضا عباسی و کمال الدین بهزاد در دوره صفوی و تیموری با توجه به نظریه های انتقادی معاصر هدف مهم این پژوهش تلقی می شود. نیل به این هدف با روشی تطبیقی – تحلیلی تحقق پیدا می کند تا پاسخی بر این سوال باشد که نظریه مولف را چگونه می توان دسته بندی کرد و در آثار رضا عباسی و بهزاد چگونه مقوله مولف / پدید آورنده و رقم زدن را می توان تحلیل کرد؟به منظور فراهم ساختن پاسخ مساله پیش گفته، در بخش اول، بحث مولف در حوزه نقد ادبی بررسی می شود. سپس به طور تطبیقی بحث مولف در نگاره های دو هنرمند مذکور از دوره صفوی و تیموری مقایسه می شود. نتیجه حاصل این است که بسیاری از هنرمندان ایرانی و سرآمد آنها «رضا عباسی» و «کمال الدین بهزاد»، به صورت عملی نظریه هایی درباره مولف مطابق نظریه های انتقادی معاصر را در آثارشان به مرحله اجرا درآورده اند. در سده دهم به دلیل تحولات خاص، مفهوم جدیدی از هنرمند به میان می آید. تا پیش از این زمان، اثر هنری از بقیه وجوه شرایط تحقق یک اثر (مانند مخاطب و هنرمند) با اهمیت تر بود. با تنومند شدن رو به فزونی وجه هنرمند و مولف، یافتن ردپای مولف در اثر هنری ویژگی برجسته ای شد. جدا از مضامین سنتی مربوط به هنرمند و مولف، اعتقاد به حضور غایب مولف در آثار بهزاد و کاربرد آن به مثابه مولفه ای کارکردی در آثار رضا عباسی مناسب ترین نتیجه همخوانی با نظریه های معاصر است.

کلید واژه: مولف (پدید آورنده)، نقد ادبی معاصر، رضا عباسی، کمال الدین بهزاد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.