بررسی ابعاد پداگوژیکی اسلامی کردن برنامه های درسی دانشگاهی در حوزه علوم انسانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ابعاد پداگوژیکی اسلامی کردن برنامه های درسی دانشگاهی در حوزه علوم انسانی دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ابعاد پداگوژیکی اسلامی کردن برنامه های درسی دانشگاهی در حوزه علوم انسانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ابعاد پداگوژیکی اسلامی کردن برنامه های درسی دانشگاهی در حوزه علوم انسانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ابعاد پداگوژیکی اسلامی کردن برنامه های درسی دانشگاهی در حوزه علوم انسانی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)

تعداد صفحات :۱۷

هدف پژوهش حاضر، تعیین ابعاد پداگوژیکی اسلامی کردن برنامه های درسی دانشگاهی در حوزه علوم انسانی است. روش تحقیق، توصیفی پیمایشی است. سوال کلی پژوهش عبارت است از: ابعاد و مولفه های اصلی پداگوژی نظام برنامه درسی اسلامی کدامند و چه مدلی را می توان برای اسلامی کردن نظام برنامه های درسی – دانشگاهی ارائه کرد؟ جامعه آماری این پژوهش را کلیه ا حوزه و اساتید دانشگاه های اصفهان در حوزه علوم تربیتی و برنامه ریزی درسی در سال تحصیلی ۱۳۸۹-۱۳۹۰ تشکیل داده اند. در مجموع، تعداد ۱۶۵ نفر برای تحقیق انتخاب شدند. برای تامین روایی مدل از روایی صوری (استفاده از نظرات تعدادی از متخصصان برای اظهار نظر پیرامون شکل ظاهری پرسشنامه)، روایی محتوایی (استفاده از نظرات متخصصان برای اظهار نظر درباره انطباق پرسشنامه با اهداف پژوهش)، و روایی سازه (برای تعیین میزان انطباق پرسشنامه با سازه های تبیینی نظریه های مورد استفاده)، استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار و واریانس) و آمار (آزمون T تک نمونه ای) و نیز آزمون تحلیل عامل جهت استخراج عوامل موجود مولفه های اصلی پرسشنامه ارزیابی مدل پیشنهادی استفاده شده است. به طور کلی نتایج حاکی از آن بود که زیر مولفه های ابعاد پداگوژی اسلامی کردن برنامه های درسی عبارتند از فلسفه و اهداف مدل (با ارزش ویژه ۳.۴۵۳)، مبانی نظر مدل (با ارزش ویژه ۳.۷۸۶)، چارچوب ادراکی مدل پیشنهادی با زیر مولفه های ارزش های یادگیری در نظام دینی اسلامی (ارزش ویژه ۴.۳۴۸)، پژوهش محوری بر اساس منابع اسلامی (ارزش ویژه ۴.۶۷۴)، نهادینه سازی عادات و رفتارهای انسان گرایانه (ارزش ویژه ۴.۰۱۲)، بومی سازی تئوری های برنامه های درسی بر اساس منابع اسلامی (ارزش ویژه ۳.۵۹۳)، رویکرد صلاحیت مداری (ارزش ویژه ۳.۳۲۸)، ایجاد وحدت بر اساس تعالیم اسلامی، تقویت روح معنوی (ارزش ویژه ۴.۲۴۳)، تقویت قوه تفکر و تعقل فراگیران (ارزش ویژه ۴.۲۶۸)، توسعه مسوولیت پذیری فراگیران (ارزش ویژه ۳.۵۶۸)، مراحل اجرایی مدل پیشنهادی (ارزش ویژه ۴.۷۵۴)، نظام ارزشیابی از مدل پیشنهادی (ارزش ویژه ۴.۲۳۴). در نهایت مدل پیشنهادی پژوهش با (ارزش ویژه ۴.۹۶۳)، مقدار t=2.743 و سطح P<0.001 معنادار است و مورد تایید بالاتر از سطح متوسط از نظر پاسخ گویان قرار گرفته است.

کلید واژه: پداگوژی، اسلامی کردن برنامه های درسی، علوم انسانی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.