مقایسه هزینه انرژی و کارایی دوچرخه سواری در دوچرخه سواران حرفه ای و آماتور


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه هزینه انرژی و کارایی دوچرخه سواری در دوچرخه سواران حرفه ای و آماتور دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه هزینه انرژی و کارایی دوچرخه سواری در دوچرخه سواران حرفه ای و آماتور  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه هزینه انرژی و کارایی دوچرخه سواری در دوچرخه سواران حرفه ای و آماتور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه هزینه انرژی و کارایی دوچرخه سواری در دوچرخه سواران حرفه ای و آماتور :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فیزیولوژی ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)

تعداد صفحات :۲۶

کارایی حرکتی از عوامل مهم و تعیین کننده در عملکرد دوچرخه سواری استقامتی محسوب می شود. با وجود این، مطالعات قبلی که کارایی دوچرخه سواری را در دوچرخه سواران حرفه ای و آماتور مقایسه کرده اند، نتایج متناقضی گزارش کرده اند؛ بنابراین، هدف از پژوهش حاضر مقایسه هزینه انرژی و کارآیی دوچرخه سواری در دوچرخه سواران حرفه ای و آماتور است. ۷۳ دوچرخه سوار جاده تمرین کرده سطح بالا شامل ۴۲ نفر دوچرخه سوار حرفه ای و ۳۱ نفر دوچرخه سوار آماتور در این پژوهش شرکت کردند. آزمودنی ها یک آزمون ورزشی قلبی-تنفسی فزاینده (رمپ) را تا سرحد خستگی روی چرخ کارسنج اجرا کردند. هزینه انرژی آزمودنی ها از میانگین حجم اکسیژن دمی و حجم دی اکسید کربن بازدمی، به وسیله دستگاه تجزیه کننده گازها و با استفاده از معادله ارائه شده برور و همکاران محاسبه شد. کارآیی و اقتصاد دوچرخه سواری آزمودنی ها، به ترتیب به صورت نسبت میزان کار انجام شده به هزینه انرژی و نسبت کار انجام شده به اکسیژن مصرفی در بارهای کاری ۲۰۰ و ۳۰۰ وات محاسبه شد. نتایج نشان داد کارآیی و اقتصاد دوچرخه سواری در بار کاری ۲۰۰ وات بین دو گروه دوچرخه سواران آماتور (کارآیی ۱.۷۶±%۲۲.۵۸، اقتصاد دوچرخه سواری، ۰.۳۷±۴.۶۸ لیتر/کیلوژول) و حرفه ای (کارآیی ۲.۴۵±%۲۳.۲۷، ۰.۵۱±۴.۷۹ لیتر/کیلوژول) تفاوت معنی داری ندارد، اما در بار کاری ۳۰۰ وات، کارآیی (p=0.011) و اقتصاد دوچرخه سواری (p=0.011) در دوچرخه سواران حرفه ای (کارآیی ۱.۷۲±۲۳.۸۷%، اقتصاد دوچرخه سواری ۰.۳۷±۵.۰۳ لیتر/کیلوژول) به طور معنی داری بیشتر از دوچرخه سواران آماتور (کارآیی ۱.۷۶±۲۲.۵۸%، اقتصاد دوچرخه سواری ۰.۲۷±۴.۷۵ لیتر/کیلوژول) و درمقابل، هزینه انرژی (۹۸±۱۲۶۳ در برابر ۷۱±۱۳۳۳ ثانیه/ژول) کمتر بود (p=0.018). بین کارآیی و اقتصاد دوچرخه سواری در دو بار کاری ۲۰۰ و ۳۰۰ وات تفاوت معنی داری وجود نداشت. یافته های این پژوهش نشان داد دوچرخه سواران حرفه ای، در مقایسه با دوچرخه سواران آماتور در شدت های بالا، کارآیی بهتری دارند که تا حدی می تواند تفاوت عملکردی عمده بین آن ها را در شدت های بالا توضیح دهد.

کلید واژه: هزینه انرژی، اقتصاد دوچرخه سواری، دوچرخه سوار

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.