راهبردسنجی توسعه صنعت گردشگری در استان ایلام (با استفاده از مدل SWOT و تشکیل ماتریس اندازه گیری کمی راهبردی QSPM)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 راهبردسنجی توسعه صنعت گردشگری در استان ایلام (با استفاده از مدل SWOT و تشکیل ماتریس اندازه گیری کمی راهبردی QSPM) دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد راهبردسنجی توسعه صنعت گردشگری در استان ایلام (با استفاده از مدل SWOT و تشکیل ماتریس اندازه گیری کمی راهبردی QSPM)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی راهبردسنجی توسعه صنعت گردشگری در استان ایلام (با استفاده از مدل SWOT و تشکیل ماتریس اندازه گیری کمی راهبردی QSPM)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن راهبردسنجی توسعه صنعت گردشگری در استان ایلام (با استفاده از مدل SWOT و تشکیل ماتریس اندازه گیری کمی راهبردی QSPM) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : برنامه ریزی منطقه ای

تعداد صفحات :۱۳

نقش صنعت گردشگری برای ایجاد تعادل بین توسعه پایدار و ارتقا سطح کیفی زندگی جوامع محلی، بسیار با اهمیت و قابل توجه است و به طور موثری می تواند مشکلات جوامع فقیر و کم درآمد را مهار کند. در این تحقیق تلاش شده است تا ضمن تحلیل وضعیت موجود، به بررسی نقاط ضعف، قوت، فرصت ها و تهدیدات استان ایلام در زمینه توسعه صنعت گردشگری پرداخته شود. به این منظور ابتدا با استفاده از داده های به دست آمده از پرسشنامه به تعیین ابعاد چهارگانه مدل SWOT پرداخته شده و بر پایه نتایج به دست آمده، راهبردهایی برای وضعیت های مختلف تعیین گردید و در نهایت با استفاده از ماتریس اندازه گیری کمی، هر یک از راهبردها با استفاده از مولفه های چندگانه مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفته اند. نتایج تحقیق نشان داد امتیاز موزون استان ایلام در ماتریس های عوامل خارجی =۳.۰۶ (مطلوب)‌ و عوامل داخلی =۲.۰۵ می باشد که بدین ترتیب وضعیت کلی استان، در خانه شماره ۲ ماتریس ترکیبی قرار می گیرد که بیانگر اتخاذ راهبردهای رشد و توسعه در رابطه با توسعه صنعت گردشگری در استان ایلام با توجه به گشایش مرز عراق است. همچنین سنجش کمی راهبردها نشان داد از بین راهبردهای تدوین شده، راهبرد تمرکز بر نیازها و دست یابی به پیش شرطهای اصلی توسعه، نظیرگسترش راه ها، ایجاد شبکه ریلی (ST7) و تاکید بر مزیت های اصلی در معرفی موقعیت مرزی استان (ST1) با داشتن بالاترین نمره (به ترتیب ۲.۳ و ۱.۶۶) دارای بیشترین جذابیت، و راهبرد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی (ST4) با نمره ۰.۸۱ دارای کمترین جذابیت می باشد.

کلید واژه: SWOT ،QSPM، صنعت گردشگری، امکان سنجی، ایلام

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.