بررسی میزان آگاهانه بودن رضایت کسب شده از بیماران تحت عمل جراحی در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی میزان آگاهانه بودن رضایت کسب شده از بیماران تحت عمل جراحی در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی میزان آگاهانه بودن رضایت کسب شده از بیماران تحت عمل جراحی در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی میزان آگاهانه بودن رضایت کسب شده از بیماران تحت عمل جراحی در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی میزان آگاهانه بودن رضایت کسب شده از بیماران تحت عمل جراحی در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : اخلاق پزشکی

تعداد صفحات :۲۲

مقدمه: یکی از اساسی ترین حقوق بیماران، دادن رضایت به قبول یک روش معالجه است، همه مراکز مراقبتی ملزم به اخذ رضایت نامه درمانی از بیمار یا قیم وی می باشند. رضایت آگاهانه عبارت است از موافقت آزادانه و ابطال پذیر فرد واجد صلاحیت مبنی بر مشارکت در تصمیم گیری درمانی به دنبال آگاهی از ماهیت،هدف و پیامدهای آن و بر اساس مطالعات، رضایت آگاهانه و سهیم کردن بیماران در تصمیم گیری های مربوط به خود می تواند به بهبودی آنها سرعت بخشد. پژوهش حاضر با هدف تعیین فرایند میزان آگاهانه بودن رضایت کسب شده از بیماران تحت عمل جراحی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند می باشد.مواد و روش ها: در این پژوهش توصیفی- مقطعی ۲۴۸ بیمار (رضایت دهنده) بخش های جراحی بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال ۱۳۸۹ به صورت تصادفی ساده وارد مطالعه شدند، داده ها از طریق مصاحبه با بیماران بعد از عمل جراحی با استفاده از پرسش نامه خود ساخته جمع آوری و با آمار توصیفی و استنباطی، تحلیل شد.یافته ها: در ۴۴.۹% موارد رضایت از خود بیماران کسب شده بود که در ۸۸% موارد از نوع کتبی بود و زمان اخذ رضایت ۵۷.۶% موارد، موقع پذیرش بود. میزان اطلاعات اکثر بیماران هنگام تصمیم گیری بالینی و کسب رضایت ضعیف، اما میزان درک وفهم بیماران و مشارکت در تصمیم گیری های بالینی و میزان تعامل پزشک با بیماران در حد متوسط بود. میزان درک و فهم بیماران از فرم رضایت نامه برحسب بیمارستان و شکل و زمان اخذ رضایت نامه معنی دار بود. همچنین میزان مشارکت بیماران در تصمیم گیری های بالینی بر حسب بیمارستان تفاوت معنی داری داشت.نتیجه گیری: با توجه به نتایج، لازم است راهکارهایی درجهت افزایش میزان اطلاعات بیماران برای درک بهتر فرم رضایت نامه و مشارکت در تصمیم گیری های بالینی اتخاذ نمود.

کلید واژه: رضایت آگاهانه، جراحی، فرآیند

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.