بررسی نگرش دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته پزشکی به درس اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال تحصیلی ۸۶-۸۵


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نگرش دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته پزشکی به درس اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال تحصیلی ۸۶-۸۵ دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نگرش دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته پزشکی به درس اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال تحصیلی ۸۶-۸۵  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نگرش دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته پزشکی به درس اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال تحصیلی ۸۶-۸۵،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نگرش دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته پزشکی به درس اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال تحصیلی ۸۶-۸۵ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : اخلاق پزشکی

تعداد صفحات :۳۳

مقدمه و هدف: تاکیدی که در کشور ما بر ارزش های دینی و معنوی وجود دارد، زیربنای اقداماتی است که جهت حفظ مقام و ارزش انسان ها در نظر گرفته شده است و اخلاق پزشکی جایگاه ویژه و منحصر به فردی در میان مباحث علمی دارد، زیرا مسقیما با جان آدمی مرتبط است به همین دلیل اخلاق، جزئی جدایی ناپذیر از علم پزشکی تلقی می شود و توصیه های آن در جهت هدایت رفتارها و روش های حرفه ای پزشکی می باشد. آموزش اخلاق پزشکی طی دو دهه اخیر در برنامه آموزشی پزشکی ایران بعنوان یک موضوع حائز اهمیت مطرح شده است و اجرا می شود. با این حال، خود دانشجویان پزشکی که از عمده ترین کاربران علم اخلاق پزشکی هستند، در مورد این درس کمتر مورد نظرسنجی قرار گرفته اند. هدف از مطالعه حاضر، دستیابی به نگرش و نظریات دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته پزشکی دانشگاه جندی شاپور اهواز درسال ۸۶-۸۵ در مورد درس اخلاق پزشکی بود، یافته های و نتایج این مطالعه می تواند در زمینه حل مشکلات احتمالی و نحوه برنامه ریزی آموزشی مفید باشد.روش کار: در این مطالعه اپیدمیولوژیک توصیفی (توصیفی – مقطعی) کلیه فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درسال تحصیلی ۸۶-۸۵ که درس اخلاق پزشکی را در برنامه آموزشی گذرانده اند، مورد بررسی قرار گرفتند. تعداد ۴۵۷ پرسشنامه کتبی که مشتمل بر سوالات دموگرافیک و ۸ سوال در مورد نگرش به درس اخلاق پزشکی تنظیم و در میان دانشجویان و فارغ التحصیلان توزیع شد که در نهایت، تعداد ۳۹۸ پرسشنامه پاسخ داده شده جمع آوری شد. داده های حاصل از پرسشنامه با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت.نتایج: از میان کل شرکت کنندگان ۳۳۲ (۸۳.۴%) نفر دانشجو و ۶۶ (۱۶.۵% نفر فارغ التحصیل بودند). به علاوه ۲۳۵ نفر از شرکت کنندگان مونث (۵۹%) و ۱۶۳ نفر ازآنها مذکر (۴۰.۹%) بودند. به طور کلی افراد فارغ التحصیل از نحوه تدریس و محتوای درسی واحد درس اخلاق پزشکی رضایت کمتری داشتند، افراد فارغ التحصیل اهمیت این درس را خیلی بیشتر از دانشجویان درک کرده بودند. بیشتر شرکت کنندگان دانشجو دوره کارورزی را دوره مناسب برای تدریس این درس می دانستند (۵۳.۰%)، که در مورد افراد فارغ التحصیل این نسبت به طور متمایزتری وجود داشت (۹۳.۹%). درصد بیشتری از افراد فارغ التحصیل زمان مناسب برای ارائه این درس را مقاطع پایان دوره تحصیل می دانستند.نتیجه گیری: با توجه به نتایج عنوان شده پیشنهاد می شود که تغییر جدی در نگرش به این درس و تغییر رفرانس های این درس به سمت رفرانس های کاربردی تر انجام گیرد و از طرفی ساعات لازم جهت تدریس این درس افزایش یابد. به علاوه باید مقاطع پایانی دوره تحصیلی رشته پزشکی به اینگونه دروس اختصاص داده شود تا دانشجویان با انگیزه و نگرش جدی تری نسبت به فراگیری این درس اقدام کنند.

کلید واژه: نگرش به اخلاق پزشکی، آموزش، رفتارها، کیفیت تدریس، دانشجو، فارغ التحصیل

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.