عوامل تاثیرگذار بر عملکرد اساتید در تدریس دروس نظری از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عوامل تاثیرگذار بر عملکرد اساتید در تدریس دروس نظری از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عوامل تاثیرگذار بر عملکرد اساتید در تدریس دروس نظری از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عوامل تاثیرگذار بر عملکرد اساتید در تدریس دروس نظری از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عوامل تاثیرگذار بر عملکرد اساتید در تدریس دروس نظری از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : توسعه پژوهش در پرستاری و مامایی (JOURNAL OF RESEARCH DEVELOPMENT IN NURSING & MIDWIFERY)

تعداد صفحات :۱۲

زمینه و هدف: ارزشیابی اساتید به عنوان یکی از استراتژی های مهم برای ارتقای کیفیت آموزشی مورد توجه دانشگاههاست. این مطالعه با هدف تعیین ملاک های سنجش عملکرد اساتید در دروس نظری از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان انجام شد.روش بررسی: این مطالعه توصیفی- تحلیلی در سال ۱۳۸۷ بر روی ۳۳۰ دانشجوی رشته های مختلف تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی گلستان که از طریق تصادفی (طبقه ای) نمونه گیری شدند، صورت گرفت. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه ای روا و پایا مشتمل بر ۶۳ سوال بسته، در حیطه های عوامل حرفه ای، علمی و فردی بود. تجزیه و تحلیل داده ها از طریق نرم افزار آماری SPSS و از طریق آمار توصیفی و آزمون های آماری t مستقل، آنالیز واریانس و ضریب همبستگی پیرسون انجام گرفت.یافته ها: نمونه ها ۷۳.۳ درصد (۲۴۲نفر) دختر و ۲۶.۷ درصد پسر بودند. ویژگی های حرفه ای اساتید با میانگین ۴.۲۲±۰.۴۲، مهم ترین عامل در ارزشیابی بود و ویژگی های علمی و فردی آنان به ترتیب با میانگین ۴.۱۴±۰.۵۵ و ۳.۸۶±۰.۵۲ در اولویت بعدی قرار داشتند. در بخش ویژگی های حرفه ای «توانایی اساتید در تفهیم درس» با میانگین ۴.۶۴±۰.۹۶، در بخش ویژگی های علمی « توان علمی و دانش اساتید» با میانگین ۴.۶۵±۰.۵۷ و در بخش ویژگی های فردی«صبر و حوصله و اخلاق خوب اساتید» با میانگین ۴.۶۱±۰.۶۸ بیشترین نمره را به خود اختصاص دادند. ۶۲.۴ درصد معتقد بودند که در بیان نظراتشان صداقت دارند و ۵۹.۴ درصد نیز ارزیابی شان را قابل اعتماد دانستند.نتیجه گیری: علی رغم مهم بودن ویژگی های علمی اساتید، توانایی وی در تفهیم درس و بیان شیوا از اهمیت بالایی در نزد دانشجویان برخوردار است. می توان از نظرات دانشجویان به عنوان یک بخش مهم از ارزشیابی اساتید استفاده کرد و همراه با آن نواقص و کاستی های موجود را شناسایی و مرتفع کرد.

کلید واژه: ارزشیابی، استاد، دانشجو، گلستان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.