تعلیم و تربیت انتقادی و پیوندهای آن با برنامه آموزش فلسفه برای کودکان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تعلیم و تربیت انتقادی و پیوندهای آن با برنامه آموزش فلسفه برای کودکان دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تعلیم و تربیت انتقادی و پیوندهای آن با برنامه آموزش فلسفه برای کودکان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تعلیم و تربیت انتقادی و پیوندهای آن با برنامه آموزش فلسفه برای کودکان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تعلیم و تربیت انتقادی و پیوندهای آن با برنامه آموزش فلسفه برای کودکان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تفکر و کودک

تعداد صفحات :۳۲

برنامه آموزش فلسفه برای کودکان، به منزله رویکردی تربیتی با محوریت گفت و شنود و با هدف پرورش تفکر مسوولانه، خلاق، و نقاد، متاثر از دیدگاه های تربیتی چندی است که در پژوهش های داخلی درباره برخی از آن ها تحقیق و بررسی صورت گرفته است. در این میان به دیدگاه تعلیم و تربیت انتقادی، که از دهه های پایانی قرن بیستم در فضاهای آموزشی دنیا تاثیر فراوانی داشته، کم تر توجه شده است. این مقاله، ضمن بررسی خاستگاه ها، ماهیت، و ویژگی های تعلیم و تربیت انتقادی یا رادیکال، این رویکرد را بنابر آرای برجسته ترین مربی آن، پائولو فریره، تبیین می کند. به این منظور ماهیت تعلیم و تربیت و مهم ترین مفاهیم و مضامین در اندیشه این مربی انتقادی قرن بیستم بررسی خواهد شد. نتایج مطالعات حاکی از برخی تشابهات در دو نگره تربیتی (رویکرد انتقادی و برنامه آموزش فلسفه برای کودکان) است که با روش استنتاجی به دست آمده است؛ شباهت هایی همچون پرورش تفکر و آگاهی انتقادی، طرح مساله، آموزگار در نقش تسهیل گر، حلقه کندوکاو فلسفی و حلقه فرهنگی، شیوه آموزشی گفت و شنود بین آموزگار و دانش آموز به جای روش سنتی انتقال یک جانبه و تک گویانه مطالب از آموزگار به یادگیرندگان، مخالفت با تاکید صرف بر حافظه و حفظ طوطی وار مطالب، تاکید بر مشارکت فعال و آزادی عمل دانش آموزان و یادگیرندگان در فرایند آموزشی، تشویق به خوداندیشی و تفکر متاملانه که در هر دو دیدگاه به وضوح دیده می شود.

کلید واژه: تعلیم و تربیت انتقادی، فریره، حلقه کندوکاو، تعلیم و تربیت گفت و شنودی، طرح مساله، تعلیم و تربیت رهایی بخش، تسهیل گر

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.