بررسی تاثیر عدد فرودپایاب بر الگوی جریان های ثانویه در یک تلاقی ۶۰ درجه کانال های روباز مستطیلی با مدل ریاضی SSIIM2


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر عدد فرودپایاب بر الگوی جریان های ثانویه در یک تلاقی ۶۰ درجه کانال های روباز مستطیلی با مدل ریاضی SSIIM2 دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر عدد فرودپایاب بر الگوی جریان های ثانویه در یک تلاقی ۶۰ درجه کانال های روباز مستطیلی با مدل ریاضی SSIIM2  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر عدد فرودپایاب بر الگوی جریان های ثانویه در یک تلاقی ۶۰ درجه کانال های روباز مستطیلی با مدل ریاضی SSIIM2،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر عدد فرودپایاب بر الگوی جریان های ثانویه در یک تلاقی ۶۰ درجه کانال های روباز مستطیلی با مدل ریاضی SSIIM2 :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش کشاورزی

تعداد صفحات :۱۶

بررسی خصوصیات جریان در محل تلاقی رودخانه ها و کانال های روباز یکی از موضوعات مورد بحث مدل های ریاضی سه بعدی در دهه اخیر بوده است. الگوی جریان های ثانویه علاوه بر این که توزیع سرعت های اصلی را تحت تاثیر قرار می دهد بر الگوی فرسایش و رسوب گذاری در محل تلاقی نیز اثر گذار می باشد. تا کنون با اندازه گیری های آزمایشگاهی و صحرائی و هم چنین شبیه سازی ریاضی تاثیر برخی خصوصیات جریان ازجمله نسبت دبی، زاویه اتصال و اختلاف رقوم کف بستر کانال های متلاقی بر ساختار جریان دو یا سه بعدی مورد توجه قرار گرفته است. در این پژوهش از مدل سه بعدی SSIIM2 برای شبیه سازی تاثیر عدد فرود جریان درپایاب تلاقی بر ساختار جریان به ویژه الگوی جریان-های ثانویه در محل تلاقی کانال های روباز مستطیلی با زاویه اتصال ۶۰ درجه استفاده شد. مدل مذکور ازشبکه غیرساختار با ترکیبی از سلول های چهار و شش وجهی به منظور ساخت هندسه محدوده شبیه سازی شده استفاده می-کند. از حل معادلات ناویر- استوکس و استفاده از مدل اغتشاشRNGK-e ، جریان در محل تلاقی شبیه سازی گردید. واسنجی مدل با استفاده از سرعت های دو بعدی اندازه گیری شده با دستگاه سرعت سنج لیزری(LDV) و رقوم سطح آب اندازه گیری شده در نقاط مشخصی انجام شد. نتایج این پژوهش نشان داد که با افزایش عدد فرود جریان در پایاب تلاقی، مقدار نفوذ جریان کانال فرعی به درون کانال اصلی کاهش می یابد. هم چنین انحنا خطوط جریان کانال فرعی هنگام ورود به محل تلاقی بیشتر شده و بردارهای سرعت ورودی در محل اتصال با زاویه کوچک تری وارد کانال اصلی می شود. علاوه بر این افزایش عدد فرود باعث می شود جریان های ثانویه که درست از محل گوشه پائینی اتصال شروع به تشکیل شدن می نمایند ضعیف تر شوند. هم چنین الگوی جریان های ثانویه و تعداد سلول های چرخشی با حرکت از محل اتصال به طرف پائین دست و عبور از ناحیه جداشدگی جریان به شدت تغییر می کند. از طرف دیگر با کاهش عدد فرود جریان تنها یک سلول چرخشی بزرگ از جریان های ثانویه مشاهده می شود. با حرکت از محل اتصال به طرف پائین دست، مرکز این سلول چرخشی ازنزدیک سطح آب در ساحل راست به طرف مرکز سطح مقطع جریان جا به جا می شود.

کلید واژه: تلاقی کانال ها، جریان ثانویه، عدد فرود جریان، مدل SSIIM2

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.