مشکلات قاعدگی دختران نوجوان کم توان ذهنی آموزش پذیر و دختران با بهره هوشی نرمال از دیدگاه مادران در شهر سمنان در سال ۱۳۸۸


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مشکلات قاعدگی دختران نوجوان کم توان ذهنی آموزش پذیر و دختران با بهره هوشی نرمال از دیدگاه مادران در شهر سمنان در سال ۱۳۸۸ دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مشکلات قاعدگی دختران نوجوان کم توان ذهنی آموزش پذیر و دختران با بهره هوشی نرمال از دیدگاه مادران در شهر سمنان در سال ۱۳۸۸  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مشکلات قاعدگی دختران نوجوان کم توان ذهنی آموزش پذیر و دختران با بهره هوشی نرمال از دیدگاه مادران در شهر سمنان در سال ۱۳۸۸،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مشکلات قاعدگی دختران نوجوان کم توان ذهنی آموزش پذیر و دختران با بهره هوشی نرمال از دیدگاه مادران در شهر سمنان در سال ۱۳۸۸ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

تعداد صفحات :۱۶

زمینه و هدف: نوجوانان کم توان ذهنی به دلیل بهره هوشی پایین، در حل مشکلات فردی دارای نقص عمده می باشند. شروع قاعدگی می تواند موجب بروز مشکلات مختلف برای این افراد شود. هدف از پژوهش حاضر، بررسی مشکلات قاعدگی دختران نوجوان کم توان ذهنی آموزش پذیر و دختران با بهره هوشی نرمال از دیدگاه مادران در سال ۱۳۸۸ بوده است.مواد و روش ها: در این پژوهش مورد – شاهدی. تعداد ۵۰ دختر کم توان ذهنی آموزش پذیر و ۵۰ دختر با بهره هوشی نرمال، از مدارس دخترانه استثنایی و عادی (در مقطع راهنمایی) شهر سمنان با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای به عنوان گروه نمونه انتخاب گردیدند. برای بررسی مشکلات دوره قاعدگی از پرسش نامه محقق ساخته استفاده شد. اطلاعات توسط آزمون های آماری مجذور کای و t مستقل تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: نتایج نشان داد که در دوره قاعدگی %۷۵ از دختران کم توان ذهنی و %۵ از دختران با بهره هوشی نرمال در رعایت مسائل بهداشتی مشکل داشته اند (p=0.001) و نگرش %۴۲.۵ از دختران کم توان ذهنی و صفر درصد از دختران عادی نسبت به قاعدگی منفی بود (p=0.001). اطلاع رسانی توسط مدرسه پیش از شروع اولین قاعدگی در دختران کم توان ذهنی آموزش پذیر %۷.۵ و در دختران عادی %۳۷.۵ بود (p=0.021).نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاضر نشان می دهد دختران کم توان ذهنی آموزش پذیر در مقایسه با دختران با بهره هوشی نرمال در رعایت نکات بهداشتی با مشکل بیشتری مواجه هستند، آموزش لازم پیش از شروع اولین قاعدگی را دریافت نمی کنند و نگرش آن ها نسبت به قاعدگی منفی است. بنابراین، آماده سازی و ارائه آموزش کافی به دختران کم توان ذهنی ضروری می باشد.

کلید واژه: عقب مانده ذهنی آموزش پذیر، نوجوانی، بلوغ، مشکلات قاعدگی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.