شناسایی مشکلات فرایند ارزشیابی برنامه های درسی و ارائه رهکارهایی برای رفع آن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شناسایی مشکلات فرایند ارزشیابی برنامه های درسی و ارائه رهکارهایی برای رفع آن دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شناسایی مشکلات فرایند ارزشیابی برنامه های درسی و ارائه رهکارهایی برای رفع آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شناسایی مشکلات فرایند ارزشیابی برنامه های درسی و ارائه رهکارهایی برای رفع آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شناسایی مشکلات فرایند ارزشیابی برنامه های درسی و ارائه رهکارهایی برای رفع آن :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)

تعداد صفحات :۱۴

هدف پژوهش حاضر «شناسایی مشکلات فرایند ارزشیابی برنامه های درسی از نظر کارشناسان و مدیران برنامه ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش» بوده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارشناسان دفتر برنامه ریزی و تالیف کتب درسی نظری و فنی حرفه ای (۹۰ نفر) و مدیران دفتر برنامه ریزی و تالیف کتب درسی (۲۷نفر) بود. به دلیل محدود بودن جامعه آماری نمونه گیری انجام نشد و کل جامعه به روش سرشماری مورد مطالعه قرار گرفت. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه محقق ساخته و مصاحبه ساختار یافته بود. پرسشنامه شامل بررسی نظرات کارشناسان در مورد مشکلات فرایند ارزشیابی برنامه های درسی و راهکارهای رفع این مشکلات می شد. مصاحبه ساختار یافته جهت سنجش نظر مدیران به کار گرفته شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه توسط ۷ نفر از استادان برنامه ریزی درسی و ۵ نفر ازکارشناسان دفتر برنامه ریزی و تالیف کتب درسی مورد تایید قرار گرفت. برای اندازه گیری پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ استفاده شد که مقدار آن برابر a=0.88 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل سوالات پژوهش، آمار توصیفی، و آزمونT مستقل برای مقایسه میانگین کسب شده توسط کارشناسان نظری و فنی ـ حرفه ای مورد استفاده قرار گرفت. مدیران و کارشناسان دفتر برنامه ریزی و تالیف کتب درسی مهمترین مشکلات و موانع فرایند ارزشیابی برنامه های درسی را عدم انجام نیازسنجی، نداشتن مدارس تجربی، طولانی بودن فرایند ارزشیابی، عدم وجود استانداردهای ارزشیابی، عدم حضور متخصصان ارزشیابی و برنامه ریزی در ترکیب شورای برنامه ریزی، تاثیر کنکور سراسری بر اجرای آزمایشی برنامه های دوره متوسطه، ناهماهنگی میان نتایج ارزشیابی پایانی و تغییر برنامه ها و به کار نگرفتن نتایج ارزشیابی های انجام شده توسط افراد خارج از دفتر تالیف می دانند.

کلید واژه: ارزشیابی، برنامه های درسی، کارشناسان، مدیران، گروه های برنامه ریزی درسی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.