شبیه سازی پروفیل عرضی سرعت جریان در رودخانه ها به روش اجزا محدود (مطالعه موردی: ایستگاه برنطین در رودخانه میناب)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شبیه سازی پروفیل عرضی سرعت جریان در رودخانه ها به روش اجزا محدود (مطالعه موردی: ایستگاه برنطین در رودخانه میناب) دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شبیه سازی پروفیل عرضی سرعت جریان در رودخانه ها به روش اجزا محدود (مطالعه موردی: ایستگاه برنطین در رودخانه میناب)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شبیه سازی پروفیل عرضی سرعت جریان در رودخانه ها به روش اجزا محدود (مطالعه موردی: ایستگاه برنطین در رودخانه میناب)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شبیه سازی پروفیل عرضی سرعت جریان در رودخانه ها به روش اجزا محدود (مطالعه موردی: ایستگاه برنطین در رودخانه میناب) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش های حفاظت آب و خاک (علوم کشاورزی و منابع طبیعی)

تعداد صفحات :۲۲

پروفیل عرضی سرعت جریان در رودخانه ها، مبنای استخراج رابطه دبی- اشل و محاسبه های هیدرولیک جریان و رسوب است. به دلیل مشکلات اندازه گیری پروفیل عرضی سرعت رودخانه ها در شرایط سیلابی، استفاده از روش های محاسباتی مناسب ضروری است. از طرف دیگر ورود جریان سیل به دشت های سیلابی، باعث اندرکنش جریان در دشت سیلابی با مجرای اصلی رودخانه شده و باعث پیچیدگی هیدرودینامیک جریان می شود. در این پژوهش، با استفاده از روش اجزا محدود، پروفیل عرضی سرعت به کمک معادلات دیفرانسیل شبه دوبعدی به دست آمده است. این مدل ریاضی بر مبنای معادلات ناویه- استوکس بوده و به صورت متوسط در عمق ساده شده است. برای ارزیابی دقت مدل ریاضی پیشنهادی، این مدل در ایستگاه هیدرومتری برنطین در رودخانه میناب واقع در استان هرمزگان برای جریان سیلابی آذر ۱۳۷۴ واسنجی و سپس برای ۲ واقعه سیلابی در بهمن ۱۳۷۴ صحت سنجی شده است. مقایسه پروفیل عرضی سرعت اندازه گیری شده با نتایج محاسباتی در هر دو مرحله واسنجی و صحت سنجی، دقت مناسب و قابل قبول مدل ریاضی پیشنهادی را نشان می دهد. تحلیل آماری نتایج مدل ریاضی نشان می دهد که ضریب تعیین ( (R2توزیع عرضی سرعت در مرحله واسنجی حدود ۰.۹۷ و در مرحله صحت سنجی حدود ۰.۹۶ می باشد. همچنین مجذور میانگین مربعات خطا برای این دو مرحله به ترتیب ۰.۱۳ و ۰.۲۳ به دست آمده است. در نهایت رابطه دبی- اشل این رودخانه به کمک مدل ریاضی با دقت مناسبی استخراج شده است.

کلید واژه: توزیع عرضی سرعت، مدل ریاضی شبه دوبعدی، روش اجزا محدود، رودخانه میناب

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.