ارتباط فرایند نوآوری باز و توانمندی جذب بنگاه ها


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارتباط فرایند نوآوری باز و توانمندی جذب بنگاه ها دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارتباط فرایند نوآوری باز و توانمندی جذب بنگاه ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارتباط فرایند نوآوری باز و توانمندی جذب بنگاه ها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارتباط فرایند نوآوری باز و توانمندی جذب بنگاه ها :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : رشد فناوری

تعداد صفحات :۱۲

نوآوری باز و توانمندی جذب دو مفهوم قابل توجه در تحقیقات مدیریت نوآوری به شمار می آیند. توانمندی جذب شرکت ها، تعیین کننده توانمندی آنها برای گسترش ایده ها یا فناوری خارجی است. در این مقاله دو مفهوم توانمندی جذب و نوآوری باز را به یکدیگر ارتباط داده و با استفاده از دیدگاه های نوین درباره نوآوری باز به تشریح مفهوم توانمندی جذب پرداخته شده است. با توجه به عواملی مانند چرخه عمر کوتاه فناوری، فناوری های در حال ظهور، هزینه ها و خطرات مرتبط با فناوری ها، جهانی شدن فرایندهای تحقیق و توسعه، افزایش رقابت بین بنگاه ها در بازار محصولات خود و اهمیت رو به رشد سرمایه گذاری برای تامین مالی ایده های کسب و کار، منابع فناوری خارجی اهمیت بسیار دارند و جریانات دانش برای رقابت امری الزامی است اما این جریانات به طور خودکار جامه عمل نمی پوشند و شرکت ها باید مهارت های خود را برای حرکت به سمت آنها گسترش دهند. بنابراین توانمندی جذب امری بسیار مهم در توضیح این مطلب است که چرا بعضی بنگاه ها در خلق و کسب ارزش از فناوری توسعه یافته خارجی بهتر از دیگران هستند. هدف از این مقاله تحلیل این مطلب است که دریابیم: «ارتباط توانمندی جذب و نوآوری باز چگونه است؟» و نقش تکمیلی فناوری های داخلی و خارجی در فرایند نوآوری باز و توانمندی جذب در شرکت های نوآور تشریح شوند. در واقع مقاله حاضر قصد دارد با بهره گیری از تحقیقات پیشین با تفکیک نوآوری باز به دو بعد کلیدی آن (بعد انسانی که شامل رهبری، کار تیمی و انگیزه و بعد سازمانی که شامل فرایند نوآوری باز، ساختار، ظرفیت ها و مدل تجاری می باشد) به تحلیل ارتباط نوآوری باز و توانمندی جذب بپردازد و یک مدل مفهومی ارائه کند. سپس در این پژوهش از روش سوات به تحلیل اجزا مدل مفهومی پیشنهادی برای بررسی ارتباط این دو عامل مبادرت شده است.

کلید واژه: نوآوری باز، توانمندی جذب، مدل تجاری، منابع درونی و بیرونی بنگاه، نقش تکمیلی فناوریهای داخلی و خارجی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.