کیفیت ارائه خدمات پرستاری (وضعیت موجود و وضعیت مورد انتظار) با استفاده از مدل سروکوال از دیدگاه پرستاران در بیمارستان الزهرای اصفهان (سال ۱۳۸۹)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 کیفیت ارائه خدمات پرستاری (وضعیت موجود و وضعیت مورد انتظار) با استفاده از مدل سروکوال از دیدگاه پرستاران در بیمارستان الزهرای اصفهان (سال ۱۳۸۹) دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کیفیت ارائه خدمات پرستاری (وضعیت موجود و وضعیت مورد انتظار) با استفاده از مدل سروکوال از دیدگاه پرستاران در بیمارستان الزهرای اصفهان (سال ۱۳۸۹)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کیفیت ارائه خدمات پرستاری (وضعیت موجود و وضعیت مورد انتظار) با استفاده از مدل سروکوال از دیدگاه پرستاران در بیمارستان الزهرای اصفهان (سال ۱۳۸۹)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کیفیت ارائه خدمات پرستاری (وضعیت موجود و وضعیت مورد انتظار) با استفاده از مدل سروکوال از دیدگاه پرستاران در بیمارستان الزهرای اصفهان (سال ۱۳۸۹) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مراقبت های نوین

تعداد صفحات :۱۰

زمینه و هدف: پرستاران بزرگترین گروه در میان کارکنان بهداشتی، درمانی هستند و از دیدگاه قانونی و اخلاقی باید پاسخگوی کیفیت مراقبت های ارائه شده باشند؛ بنابراین دیدگاه آنان در تعیین و بررسی کیفیت مراقبت های بهداشتی، از جایگاه ویژه ای برخوردار است. مطالعه حاضر با هدف ارزیابی کیفیت خدمات پرستاری از دیدگاه صاحب نظران پرستاری و پرستاران شاغل در بیمارستان الزهرای اصفهان انجام شد و ضمن معرفی مدل سروکوال به مراکز بهداشتی و درمانی، عملکرد کنونی و عملکرد مورد انتظار پرستاران در قالب این مدل، بررسی شد.روش تحقیق: در این مطالعه کاربردی که به روش توصیفی – پیمایشی انجام شد، جامعه پژوهش شامل تمامی کارکنان پرستاری شاغل در بیمارستان الزهرای اصفهان در سه نوبت کاری صبح، عصر و شب بود و از بین این جامعه، ۹۴ نمونه به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه استاندارد سروکوال که بر مبنای پنج بعد تجهیزات و امکانات (ملموسات)، اعتماد، (علاقه مندی و توجه)، تضمین و دلسوزی تهیه شده است، جمع آوری گردید. داده ها با استفاده از آزمون آماری تی مستقل و در سطح معنی داری a=0.05 تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: بین انتظارات و ادراک پرستاران از نظر مدرک تحصیلی، نوع استخدام و سابقه خدمت رابطه وجود داشت؛ اما سایر عوامل (جنس و سن)، ارتباط معنی داری با آن نداشتند. بین انتظارات و ادراک پرستاران از نظر کیفیت خدمات تفاوت معنی داری وجود داشت (P<0.05). بزرگترین و کوچکترین شکاف به ترتیب مربوط به بعد ملموسات (-۲۹.۳) و بعد همدلی (-۰۶.۲) بود.نتیجه گیری: مدیران مراکز خدمات درمانی، با استفاده مدل های تحلیل کیفیت خدمات، قادر خواهند بود تا شکاف های ایجادشده بین دو وجه ارائه خدمت، یعنی بیماران و کارکنان مراکز درمانی را بشناسند و به برنامه ریزی جهت تقویت و اصلاح نابسامانی ها بپردازند.

کلید واژه: خدمات پرستاری، ارزیابی پرستاری، ارزشیابی عملکرد کارمندان، مدل سروکوال

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.