بررسی زمینه های رواج عکاسی و انواع تبلیغات و شیوه های آن در دوره قاجار


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی زمینه های رواج عکاسی و انواع تبلیغات و شیوه های آن در دوره قاجار دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی زمینه های رواج عکاسی و انواع تبلیغات و شیوه های آن در دوره قاجار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی زمینه های رواج عکاسی و انواع تبلیغات و شیوه های آن در دوره قاجار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی زمینه های رواج عکاسی و انواع تبلیغات و شیوه های آن در دوره قاجار :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : نگره

تعداد صفحات :۲۲

عکاسی در سال ۱۲۵۵-۱۸۳۹ در دوره محمدشاه قاجار به ایران راه یافت و ناصرالدین میرزا ولیعهد با علاقه فراوان آن را فرا گرفت و در دوره پادشاهی اش نیز به عکاسی پرداخت و در ترویج آن کوشید. ورود سیاحان، وابستگان نظامی و سیاسی به همراه عکاسان و نمونه های عکس های اروپاییان با تجهیزات عکاسی، زمینه های رواج این فن و هنر را در دربار قاجار و برخی شهرها فراهم نمود. از سویی تمایل دربار و افراد سرشناس برای تثبیت تصاویرشان بر این مساله افزود. با رونق سفارشات مختلف، عکاسخانه های مختلف در پایتخت و برخی شهرها دایر و عکاسان نیز به شیوه های متنوع جهت معرفی و رونق کار خود به تدریج شروع به تبلیغات نمودند. در نمونه های این تبلیغات معمولا آدرس عکاسخانه، نام عکاس همراه با تصاویر یا عناصر تزئینی و غیره برای اطلاع عموم به چاپ می رسید. از نمونه های تبلیغاتی می توان به کارت ویزیت، اعلان های دیواری، نشان های تبلیغاتی، انتشار آگهی در روزنامه ها یا ممهورکردن پشت عکس های چاپ شده، اشاره نمود. کلیه مواد تبلیغی مورد اشاره متناسب با وضعیت چاپ در دوره قاجار به صورت سیاه و سفید منتشر شده است. به کارگیری عناصر تصویری و تزئینی غیرایرانی که هم زمان در اروپا به چاپ می رسید در برخی انواع تبلیغات به وفور دیده می شود، این نمونه ها به شدت تحت تاثیر نمونه های وارداتی است ولی گاه با ترکیب عناصر تصویری و تزئینی و نوشتار ایرانی همراه بود. هدف این مقاله بررسی زمینه های رواج عکاسی و در پی آن بهره گیری از شیوه های تبلیغاتی، بررسی اشتراکات عناصر بصری استفاده شده در انواع تبلیغات، شیوه طراحی، تایپوگرافی (حروف نگاری)، نماد و نشانه های به کار رفته در آن ها است. شیوه تحقیق این مقاله توصیفی-تحلیلی و روش گردآوری اطلاعات آن کتابخانه ای است.

کلید واژه: قاجار، عکاسی، عکاسخانه، تبلیغات، خوشنویسی، نشانه، گرافیک

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.