بررسی ارتباط سلامت روان دانشجویان کارشناسی پرستاری با اولین تجربه آموزش بالینی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ارتباط سلامت روان دانشجویان کارشناسی پرستاری با اولین تجربه آموزش بالینی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ارتباط سلامت روان دانشجویان کارشناسی پرستاری با اولین تجربه آموزش بالینی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ارتباط سلامت روان دانشجویان کارشناسی پرستاری با اولین تجربه آموزش بالینی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ارتباط سلامت روان دانشجویان کارشناسی پرستاری با اولین تجربه آموزش بالینی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : توسعه ی آموزش جندی شاپور

تعداد صفحات :۱۳

دانشجویان تقریبا همیشه اولین روز فعالیت های یادگیری بالینی در محیط بالینی جدید را به عنوان یک رویداد پر استرس قلمداد می کنند. این استرس ها می تواند سلامت روانی دانشجویان را به خطر اندازد. این مطالعه مقدماتی با هدف تعیین وضعیت سلامت روانی دانشجویان پرستاری دانشگاه اهواز و ارتباط آن با برخی شاخص های فردی و اولین تجربه آموزش بالینی انجام شده است. در این مطالعه مقطعی و از نوع همبستگی، نمونه گیری به روش سرشماری بر روی ۲۴ دانشجوی پرستاری سال اول (ابتدای ورود به دانشگاه و پایان نیمسال دوم) دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام شد. ۲۲ نفر از آن ها پرسشنامه ها را تکمیل کردند و وارد مطالعه شدند. ابزار گردآوری داده ها شامل دو پرسشنامه مشخصات فردی و نیز پرسشنامه سلامت عمومی ۲۸ (GHQ-28) سوالی بود. (پس از جمع آوری داده ها، اطلاعات استخراج شد و از روش های آماری توصیفی: فراوانی، درصد، میانگین و به صورت جداول و نمودار و روش استنباطی: آزمون t زوجی و t مستقل و با ضریب اطمینان ۹۵ درصد جهت تجزیه و تحلیل داده و همچنین از برنامه آماری SPSS (نسخه ۱۶) استفاده شد). نتایج به دست آمده از این مطالعه، ارتباطی بین هیچ کدام از مشخصات فردی با نمرات GHQ را نشان نداد (P>0.05)، اما نتایج، ارتباط معناداری بین سلامت روان و احساس مثبت یا منفی آن ها قبل از کارآموزی داشت (p<0.5). بررسی پاسخ دانشجویان به آزمون GHQ-28 در بدو ورود به دانشگاه نشان داد که ۲۵ درصد (۶ نفر) از کل دانشجویان مورد مطالعه (۲۴ نفر)، به عنوان دانشجوی آسیب پذیر ارزیابی شدند. بعد از اولین تجربه آموزش بالینی ۴۱ درصد (۹ نفر) از ۲۲ نفر آن ها، در گروه دانشجویان آسیب پذیر قرار گرفتند. تحلیل آماری، تفاوت معنادار بین نمرات GHQ قبل و بعد از کارآموزی نشان داد .(p<0.5) با توجه به نتایج به دست آمده، دانشجویان پرستاری پس از اولین تجربه بالینی، از نظر سلامت روان آسیب پذیرتر می شوند، لذا انجام برنامه های مناسب برای ایجاد جو با استرس کمتر در محیط بالینی، امری ضروری به نظر می رسد.

کلید واژه: سلامت روان، تجربه بالینی، دانشجوی پرستاری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.