مقایسه تعامل اجتماعی نوجوانان کم شنوای شاغل به تحصیل در مدارس تلفیقی و استثنایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه تعامل اجتماعی نوجوانان کم شنوای شاغل به تحصیل در مدارس تلفیقی و استثنایی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه تعامل اجتماعی نوجوانان کم شنوای شاغل به تحصیل در مدارس تلفیقی و استثنایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه تعامل اجتماعی نوجوانان کم شنوای شاغل به تحصیل در مدارس تلفیقی و استثنایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه تعامل اجتماعی نوجوانان کم شنوای شاغل به تحصیل در مدارس تلفیقی و استثنایی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مراقبت های نوین

تعداد صفحات :۱۰

زمینه و هدف: افراد مبتلا به آسیب شنوایی نسبت به افراد شنوا، محدودیت های ارتباطی و اجتماعی بیشتری را تجربه می کنند. تحقیق حاضر با هدف تعیین ارتباط نوع مدرسه با وضعیت تعامل اجتماعی نوجوانان کم شنوای شاغل به تحصیل در مدارس تلفیقی و استثنایی انجام شد.روش تحقیق: در این پژوهش مقطعی، از طریق نمونه گیری طبقه بندی شده، ۷۹ نفر از دانش آموزان کم شنوای ۱۲ تا ۱۸ سال مقاطع راهنمایی و متوسطه مدارس تلفیقی (۳۹ نفر) و استثنایی (۴۰ نفر) شهر تهران انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. نیمی از دانش آموزان انتخابی در هر نوع مدرسه، از میان افراد مبتلا به کاهش شنوایی خفیف و متوسط و نیمی دیگر از میان افراد مبتلا به کاهش شنوایی شدید و عمیق انتخاب شدند. مشکلات این نوجوانان در زمینه برقراری تعاملات اجتماعی، با استفاده از پرسشنامه ۱۹ سوالی پژوهشگرساخته (که برگرفته از سوالات حیطه اجتماعی و عاطفی «پرسشنامه کیفیت زندگی مرتبط با شنوایی» بود)، مورد سوال قرار گرفت. برای مقایسه نمرات تعامل اجتماعی دانش آموزان مدارس تلفیقی و استثنایی، به طور کلی و به تفکیک شدت کم شنوایی با توجه به نتیجه آزمون هنجار بودن پراکندگی داده ها بر حسب مورد از آزمون تی و من ویتنی استفاده شد.یافته ها: نمرات کل تعاملات اجتماعی و نمرات تعامل با دوستان، در نوجوانان کم شنوای خفیف تا متوسط شاغل به تحصیل در مدارس تلفیقی، به طور معنی داری بهتر از همتایان شاغل به تحصیل در مدارس استثنایی بود (P=0.05)؛ نمرات تعاملات اجتماعی در مدرسه نوجوانان کم شنوای شدید تا عمیق، در مدارس استثنایی به طور معنی دار بهتر از نوجوانان کم شنوای شدید تا عمیق شاغل به تحصیل در مدارس تلفیقی بود (P=0.05).نتیجه گیری: بر اساس نتایج این تحقیق، به نظر می رسد پیامدهای کوتاه مدت تلفیق تحصیلی بر تعاملات اجتماعی نوجوانان کم شنوای خفیف و متوسط با نوجوانانی که دچار کم شنوایی شدید و عمیق هستند، متفاوت باشد. شایسته است این یافته در تصمیم گیری در مورد انتخاب نوع مدرسه برای نوجوانان با درجات مختلف کم شنوایی در نظر گرفته شود.

کلید واژه: روابط بین فردی، شنوایی جزیی، نوجوانان، آموزش و پرورش، ارتباط، موانع ارتباطی، رفتار اجتماعی، اشخاص کم شنوا

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.