بررسی تاثیر آموزش مفاهیم معنایابی برهوش معنوی همسران جانباز شاغل به تحصیل در مدارس بزرگسالان شهر تهران در سال تحصیلی ۹۰-۸۹


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر آموزش مفاهیم معنایابی برهوش معنوی همسران جانباز شاغل به تحصیل در مدارس بزرگسالان شهر تهران در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر آموزش مفاهیم معنایابی برهوش معنوی همسران جانباز شاغل به تحصیل در مدارس بزرگسالان شهر تهران در سال تحصیلی ۹۰-۸۹  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر آموزش مفاهیم معنایابی برهوش معنوی همسران جانباز شاغل به تحصیل در مدارس بزرگسالان شهر تهران در سال تحصیلی ۹۰-۸۹،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر آموزش مفاهیم معنایابی برهوش معنوی همسران جانباز شاغل به تحصیل در مدارس بزرگسالان شهر تهران در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : طب جانباز

تعداد صفحات :۱۴

مقدمه: خانواده به عنوان اساسی ترین واحد جامعه، بنیانگذار سلامت فیزیکی، فرهنگی، معنوی، روانی و اجتماعی اعضای آن است. به نظر می رسد پس از اتمام جنگ و با برگشت رزمندگان به خانواده، به سبب استرس های ناشی از جنگ و اثر مخرب آن بر روح و روان افراد، تاقیرات نامطلوب جنگ بر خانواده، بخصوص همسران آنان همچنان ادامه می یابد.هدف: این مهم پژوهنده را بر آن داشت که تاثیر آموزش مفاهیم معنادرمانی (logotherapy) را بر هوش معنوی (SQ) «همسران جانباز» به عنوان محوری ترین عضو خانواده بررسی نماید.مواد و روش ها: جامعه مورد مطالعه شامل کلیه همسران جانباز شاغل به تحصیل دوره متوسطه در مدارس بزرگسالان شهر تهران، سال تحصیلی ۹۰-۸۹ بود. حجم نمونه طبق اصول علمی (کوکران) ۶۰ نفر با استفاده از روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شد. به منظور جمع آوری داده ها از «پرسشنامه های هوش معنوی امرام (۳)» که ابعاد ۱۲گانه (خودآگاهی، رفتار فضیلت مآبانه، روشن فکری، حل مساله، هوشیاری، کل نگری، مراقبت، پرسشگری وجودی، معنادهی، شهود عمیق، الوهیت، نظارت درونی) را می سنجید، استفاده شد. آموزش مفاهیم معنایابی طی ۸ جلسه ۹۰ دقیقه ای روی گروه آزمایش اجرا شد. این پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جهت تحلیل داده ها از آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (آزمون تحلیل کواریانس) استفاده شد.یافته ها: میانگین نمرات معیار خرده مقیاس های هوش معنوی (خودآگاهی، رفتار فضیلت مآبانه، روشن فکری، حل مساله، هوشیاری، کل نگری، مراقبت، پرسشگری وجودی، معنادهی، شهود عمیق، الوهیت، نظارت درونی) در بین افراد گروه آزمایش در مرحله بعد از آزمون نسبت به مرحله قبل از آزمون تغییر پیدا نموده و در همه زیرمقیاس ها افزایش داشته است (P<0.05).بحث و نتیجه گیری: علم روان شناسی امروزی به سمت حوزه های معنوی گرایش نشان داده و افق وسیعی برای تحقیق و پژوهش گسترانده است که می تواند بیانگر اهمیت و تاثیر شگرف نیروهای معنوی بر جسم و روان انسان باشد و این اهمیت توجه به هوش معنوی را روشن تر می کند نتایج پژوهش حاضر نیز گویای ارتباط معنادار بین آموزش مفاهیم معنایابی و هوش معنوی همسران جانباز بود. لذا زمینه بسیار گسترده ای برای تحقیق و پژوهش در عوامل موثر بر هوش معنوی جانبازان و همسران آن ها در ابعاد مختلف هوش معنوی (خودآگاهی، رفتار فضیلت مآبانه، روشن فکری، حل مساله، هوشیاری، کل نگری و …) با ابزار مختلف در پیش روی وجود دارد.

کلید واژه: معنایابی، هوش معنوی، همسران جانباز

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.