مقاله کاربردى از مدل هاى رقابت دوجانبه در توجیه رقابت بین دانشگاه هاى ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله کاربردى از مدل هاى رقابت دوجانبه در توجیه رقابت بین دانشگاه هاى ایران دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله کاربردى از مدل هاى رقابت دوجانبه در توجیه رقابت بین دانشگاه هاى ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله کاربردى از مدل هاى رقابت دوجانبه در توجیه رقابت بین دانشگاه هاى ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله کاربردى از مدل هاى رقابت دوجانبه در توجیه رقابت بین دانشگاه هاى ایران :

مقاله کاربردى از مدل هاى رقابت دوجانبه در توجیه رقابت بین دانشگاه هاى ایران که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان ۱۳۸۸ در پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی از صفحه ۳۵ تا ۴۷ منتشر شده است.
نام: کاربردى از مدل هاى رقابت دوجانبه در توجیه رقابت بین دانشگاه هاى ایران
این مقاله دارای ۱۳ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله تابع مطلوبیت دانشجویان
مقاله برتری پژوهشی و آموزشی
مقاله هزینه های حمایتی
مقاله مدل رقابتی دوجانبه

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
بحث رقابت بین بنگاه ها از جمله بحث های اساسی در اقتصاد خرد است. بنگاه های فعال در اقتصاد یا به صورت انتفاعی یا به صورت غیرانتفاعی فعالیت می کنند. بنگاه هاى فعال در صنایع خدماتى نظیر آموزشى، مراقبت هاى بهداشتى، تولیدات تئاتر، کنسرت ها، ورزش و سایر برخلاف بنگاه های انتفاعی، حداکثر کردن کسب سود را به عنوان هدف اساسى خود دنبال نمی کنند. الگوى رقابت بین بنگاه هایى که هدف حداکثر کردن سود را دنبال نمی کنند، شباهت زیادى به الگوى رقابتى بنگاه هایی دارد که به دنبال حداکثر کردن سود هستند، اما برخى تفاوت هایى نیز در آنها مشاهده می شود. در این مقاله با مطالعه الگوهاى مختلف رقابت دوجانبه و ویژگی هاى بازار آموزش عالى ایران، با استفاده از روش بهینه سازی اقتصاد ریاضی و با به کارگیری اصول اقتصاد خرد در بازار، مدل رقابتى دوجانبه بین دانشگاه هاى ایران (دانشگاه هاى دولتى و دانشگاه هاى آزاد) ارایه شده است. این مدل رقابتى با لحاظ کردن فروض مختلف بر اساس برتری هاى آموزشى و پژوهشى در دو شکل غالب برتری هاى مطلق و نسبى مورد بحث قرار گرفته است. یافته های این مقاله نشان می دهد که هزینه هاى حمایتى دانشگاه ها در هر دو مدل رقابتی دو جانبه پیرو- پیرو و رهبر- پیرو متفاوت است و میزان این هزینه ها بسته به شرایط، براى دانشگاه ها در هر دو مدل رقابتى تعیین خواهد شد. نتایج مطالعه نشان می دهد که در مدل رهبر- پیرو دانشگاه رهبر همیشه هزینه حمایتى کمترى نسبت به دانشگاه پیرو در جذب دانشجویان صرف نخواهد کرد و فقط زمانى هزینه حمایتى دانشگاه رهبر در مقایسه با دانشگاه پیرو کمتر خواهد شد که رابطه ذکر شده در مقاله برقرار باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.