اثربخشی الگویی از درمان جامع در مقایسه با درمان های رایج در پیگیری دوساله کودکان و نوجوانان مبتلا به روان پریشی بار نخست


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی الگویی از درمان جامع در مقایسه با درمان های رایج در پیگیری دوساله کودکان و نوجوانان مبتلا به روان پریشی بار نخست دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی الگویی از درمان جامع در مقایسه با درمان های رایج در پیگیری دوساله کودکان و نوجوانان مبتلا به روان پریشی بار نخست  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی الگویی از درمان جامع در مقایسه با درمان های رایج در پیگیری دوساله کودکان و نوجوانان مبتلا به روان پریشی بار نخست،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی الگویی از درمان جامع در مقایسه با درمان های رایج در پیگیری دوساله کودکان و نوجوانان مبتلا به روان پریشی بار نخست :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)

تعداد صفحات :۱۷

هدف: هدف پژوهش حاضر، مقایسه اثربخشی الگویی از درمان جامع در مقایسه با درمان های رایج برای کودکان و نوجوانان مبتلا به نخستین رویداد روان پریشی (FEP) در یک پی گیری دوساله بود.روش: در یک کارآزمایی بالینی ۴۰ بیمار بستری در بخش کودک و نوجوان بیمارستان روزبه که بر مبنای معیارهای تشخیصی DSM-IV، به FEP مبتلا بودند، به صورت تصادفی در دو گروه درمان رایج و درمان جامع قرار گرفتند. ارزیابی ها در زمان بستری، ترخیص و در فواصل ۶، ۱۲، ۱۸ و ۲۴ ماه انجام شد. برای گردآوری داده ها برنامه کودکان برای اختلال های عاطفی و اسکیزوفرنیا، تشخیص کنونی و طول عمر (K-SADS-PL)، مقیاس نشانگان مثبت و منفی ((PANSS، مقیاس نمره گذاری شیدایی یانگ (Y-MRS)، پرسش نامه افسردگی کودکان (CDI)، مقیاس نمره گذاری افسردگی همیلتون (HDRS)، مقیاس ارزیابی کلی کارکرد (GAF) و مقیاس ارزیابی کلی کودکان (CGAS) به کار رفت. تجزیه و تحلیل داده ها به روش X2 و t مستقل برای متغیرهای کیفی و رگرسیون با اثر تصادفی برای متغیرهای کمی انجام شد.یافته ها: شمار بازگشت ها و مدت تداوم آنها در بیماران گروه جامع کمتر از گروه رایج بود. در هر دو گروه بهبودی قابل توجهی به دست آمد و مقایسه دو گروه در دوره های پی گیری گوناگون تفاوت معنی دار نشان نداد.نتیجه گیری: درمان جامع می تواند میزان بازگشت را در کودکان و نوجوانان مبتلا به FEP کاهش دهد.

کلید واژه: روان پریشی بار نخست، کودک و نوجوان، درمان جامع، پی گیری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.