عنوان فارسی: همیشه من یا گاهی او «تاملی در خودگرایی روان شناختی» (عنوان عربی: دائما أنا أو أحیانا هو «نظرات فی النزعه الذاتیه النفسیه»)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان فارسی: همیشه من یا گاهی او «تاملی در خودگرایی روان شناختی» (عنوان عربی: دائما أنا أو أحیانا هو «نظرات فی النزعه الذاتیه النفسیه») دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان فارسی: همیشه من یا گاهی او «تاملی در خودگرایی روان شناختی» (عنوان عربی: دائما أنا أو أحیانا هو «نظرات فی النزعه الذاتیه النفسیه»)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: همیشه من یا گاهی او «تاملی در خودگرایی روان شناختی» (عنوان عربی: دائما أنا أو أحیانا هو «نظرات فی النزعه الذاتیه النفسیه»)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان فارسی: همیشه من یا گاهی او «تاملی در خودگرایی روان شناختی» (عنوان عربی: دائما أنا أو أحیانا هو «نظرات فی النزعه الذاتیه النفسیه») :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش نامه اخلاق

تعداد صفحات :۳۲

چکیده فارسی:از آنجایی که عمده ادله خودگرایی از سنخ ادله عقلی و فلسفی است، نمی توان با اقامه شواهد تجربی به نقض آنها پرداخت.نظریه خودگرایی مدعی است تنها انگیزه افعال انسان را نفع خود او تشکیل می دهد، ولی دیگرگرایی مدعی تکثر انگیزه هاست و ادعای عمومیت انگیزه های خودگروانه را رد می کند، بدین ترتیب دیگرگرایی روان شناختی برخلاف خودگرایی، ادعایی غیرفراگیر و محدود دارد و برای اثبات مدعای خود کافی است موارد معدودی از اعمال یا امیال دیگرگروانه اصیل را تبیین کند.برای خودگرایی روان شناختی ادله چهارگانه ای مطرح شده است که پس از بررسی این ادله روشن می شود که برخی از آنها مغالطه آمیز هستند و برخی دیگر ناتمام. در نهایت می توان گفت خودگرایی روان شناختی ادعایی بی دلیل است و از این رو مهم ترین دلیل نظریه خودگرایی اخلاقی ابطال می شود.

چکیده عربی:النزعه الذاتیه النفسیه نظریه وصفیه تری أن المصالح الشخصیه هی الهدف النهائی الوحید لأیه جهود إنسانیه، والغایه الذاتیه لأی مطلوب إرادی. تحاول هذه المقاله تبیین أدله النزعه الذاتیه النفسیه و نقدها. و من هنا فقد شرحنا ابتداء دور العقل والعواطف فی ایجاد الإراده. و انطلاقا من هذه الغایه فقد سلطنا الضوء علی آراء کل من کانط ودیفی هیوم فی هذا المجال. و فی نهایه المطاف کان الترجیح لآراء دیفید هیوم مع ادخال بعض التعدیلات علیها. و عند نقد أدله النزعه الذاتیه النفسیه لابد من الالتفات إلی ان معظم أدله هذه النزعه انما هی من نمط الادله العقلیه والفلسفیه، و هذا یعنی انها لا یمکن نقضها من خلال الاتیان بشواهد تجریبیه. ان هذه النظریه تزعم ان الدافع الوحید لأفعال الإنسان هو مصالحه الذاتیه، فی حین ان نزعه الدافع الآخر تدعی تعدد الدوافع، بل وتنکر عمومیه دوافع الاتجاه الذاتی. و هکذا فان نزعه الدافع الآخر النفسیه علی العکس من نزعه الدافع الذاتی تطرح ادعاء محدودا و غیر شمولی، ویکفی لإثبات مدعاها ان تأتی بامثله و شواهد معدوده من الأفعال أو المیول ذات الدافع الآخر. و قد طرحت لنزعه الدافع الذاتی النفسی أربعه أدله، حیث تبین من بعد تمحیصها ان البعض منها مجرد مغالطات، والبعض الآخر منها غیر تام. و فی الختام یمکن القول ان النزعه الذاتیه النفسیه مجرد ادعاء لا دلیل یؤیده. و بهذا یبطل أهم دلیل تستند إلیه نظریه النزعه الذاتیه النفسیه.

کلید واژه: کلیدواژه فارسی: امیال، خودگرایی روان شناختی، دیگرگرایی روان شناختی، خودگرایی اخلاقی، ماشین تجربه، لذت گرایی، میل غایی (کلیدواژه عربی: المیول، النزعه الذاتیه النفسیه، نزعه الدافع النفسی الآخر، الأدله التجریبیه، الدافع، المیل الأخلاقی الذاتی، أداه التجربه، نزعه اللذه، المیل الغائی، المطلوب الأصیل، المنفعه الشخصیه)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.