ارزیابی سه بعدی رفتار خطوط ریلی به روش عددی در تحریک زلزله


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی سه بعدی رفتار خطوط ریلی به روش عددی در تحریک زلزله دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی سه بعدی رفتار خطوط ریلی به روش عددی در تحریک زلزله  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی سه بعدی رفتار خطوط ریلی به روش عددی در تحریک زلزله،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی سه بعدی رفتار خطوط ریلی به روش عددی در تحریک زلزله :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهشنامه حمل و نقل

تعداد صفحات :۲۵

شبکه حمل و نقل ریلی یکی از شریان های حیاتی در حمل و نقل مسافری و باری هر کشور به حساب می آید. وقوع زلزله در منطقه محل احداث خط ریلی موجب خارج شدن هندسه خط از وضعیت استاندارد می گردد که با توجه به حساسیت سیر ایمن قطار روی خطی دارای هندسه استاندارد، در عمل بعد از وقوع زلزله بهره برداری از خط امکان پذیر نخواهد بود. با توجه به این مساله لزوم ارزیابی لرزه ای خطوط ریلی ضروری بنظر می رسد. در این مطالعه برای انجام تحلیل لرزه ای ابتدا مدلی سه بعدی از خط، توسعه داده شده است. در این مدل اجزا محدود، ریلها و تراورس ها با استفاده از المان های تیر خمشی بعنوان روسازه خط و بالاست و زیربالاست با استفاده از المان های جرم- فنر- میراگر بعنوان زیرسازه خط مدل سازی گردیده است و اثر مقاومت های خط در راستای طولی و جانبی نیز در نظر گرفته شده است. در مرحله بعد بدلیل حساس بودن نتایج تحلیل لرزه ای به طول مدل خط سعی شده است طولی از خط که در آن بحرانی ترین شرایط سازه ای و بهره برداری برای خط ایجاد می گردد، تعیین شود. برای این منظور تغییر شکل های حداکثر خط و نیروهای بیشینه ایجاد شده در ریل ها و تراورس ها ملاک ارزیابی قرار گرفته اند. در گام آخر برای این طول بحرانی، اثر زلزله روی خطوط با خطوط با سختی مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج تحلیل لرزه ای برای زلزله کوبه در جهات مختلف اعمال شده بر خط نشان می دهد که حداقل طول موثر از تحریکات لرزه ای خطوط ریلی بایستی ۴۰ متر در نظر گرفته شود و سخت شدن خط موجب کاهش تغییر شکل های ناشی از زلزله می گردد اما در نیروهای ایجاد شده در اجزا خط تاثیر چندانی ندارد.

کلید واژه: تحلیل لرزه ای، خطوط ریلی، مقاومت های طولی و جانبی خط، مدل های تحلیل دینامیکی خط

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.