بررسی امکان افزایش اعتماد در بازار داخلی پسته ایران: (مطالعه موردی: استان کرمان)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی امکان افزایش اعتماد در بازار داخلی پسته ایران: (مطالعه موردی: استان کرمان) دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی امکان افزایش اعتماد در بازار داخلی پسته ایران: (مطالعه موردی: استان کرمان)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی امکان افزایش اعتماد در بازار داخلی پسته ایران: (مطالعه موردی: استان کرمان)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی امکان افزایش اعتماد در بازار داخلی پسته ایران: (مطالعه موردی: استان کرمان) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : اقتصاد کشاورزی (اقتصاد و کشاورزی)

تعداد صفحات :۳۳

بازار محصولات کشاورزی یک نظام ارتباطی میان افراد است که اعتماد همچون ماده پیوند دهنده و قوام بخش، این ارتباط ها را سرپا نگه می دارد، و موجب دست یابی به هدف های تجاری می شود. در این مطالعه با استفاده از نظرهای ۱۱۰ کشاورز و ۱۱۹ تاجر، عوامل موثر بر افزایش اعتماد در بازار پسته در استان کرمان بررسی شد. برای انتخاب نمونه از روش تصادفی چند مرحله ای استفاده شد. نتایج با استفاده از آزمون های همبستگی پیرسون و تخمین رگرسیون تحلیل شد. بررسی اثر عوامل اقتصادی و اجتماعی پاسخ گویان بر اندازه اعتماد آنها به بازار نشان داد که افزایش سن، سابقه بالاتر، صادر کننده بودن، افزایش سطح مالکیت و جاگیر شدن در شهر، متغیرهایی است که باعث افزایش اعتماد آنها می گردد، در حالی است که افزایش سواد باعث کاهش سطح اعتماد می شود. از دیدگاه کشاورزان و تاجران، مهمترین عوامل ایجاد کننده اعتماد در بازار پسته، شهرت و سرمایه خریدار، و مهمترین عوامل ایجاد کننده بی اعتمادی نپرداختن به موقع پول از سوی خریدار و نبود معیارهای کیفی مشخص در قیمت گذاری است. اندازه گیری تمایل به پرداخت کشاورزان و تاجران برای افزایش اعتماد در بازار پسته نشان داد که تمایل به پرداخت کشاورزان و تاجران برای افزایش اعتماد در بازار پسته به طور متوسط برابر با ۲۷۹.۰۷ و ۵۰۷.۴۳ ریال بر کیلوگرم است. با توجه به نتایج ۴ راه کار برای افزایش اعتماد در بازار پسته پیشنهاد شد. این راه کارها شامل طراحی سازمان یا موسسه ای برای تضمین معاملات میان خریداران و فروشندگان، اعلام تعداد چک های برگشتی و تاخیری خریداران از سوی بانک ها، ایجاد صندوق نظرخواهی و پیشنهاددهی و برقراری جلسه های مشترک برای افزایش اعتماد در بازار پسته است، که اولویت بندی آن بر اساس نظر پاسخ گویان مشخص گردید.

کلید واژه: اعتماد، بازار پسته، کرمان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.