کیفیت خدمات قبل از زایمان در مراکز بهداشتی – درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 کیفیت خدمات قبل از زایمان در مراکز بهداشتی – درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کیفیت خدمات قبل از زایمان در مراکز بهداشتی – درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کیفیت خدمات قبل از زایمان در مراکز بهداشتی – درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کیفیت خدمات قبل از زایمان در مراکز بهداشتی – درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پایش

تعداد صفحات :۲۱

در این مطالعه مقطعی، وضعیت ارائه خدمات مراقبتی در سه بعد ساختار، فرایندها و پیامد مورد ارزیابی قرار گرفت. روش نمونه گیری غیرتصادفی سهمیه ای و تعداد نمونه ۶۰۰ مورد مراقبت قبل از زایمان در ۱۲ کلینیک قبل از زایمان مراکز بهداشتی و درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بود. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل پرسشنامه و چک لیست مشاهده ساختار، چک لیست مشاهده فرایندهای مراقبتی و پرسشنامه رضایتمندی مراجعان بود.در این مطالعه ۶۰۰ مورد ارائه مراقبت به مراجعان با میانگین سن بارداری ۹.۴۲±۲۹.۳۲ هفته مورد بررسی قرار گرفت. ارزیابی در حیطه فرایندهای مراقبتی نشان داد که میزان تطابق با وضعیت مطلوب در حیطه های: مشاوره قبل از زایمان ۲۱.۲۴±۵۵.۴۹ درصد، تاریخچه گیری ۱۱.۳۵±۴۸.۷۱ درصد، علایم حیاتی ۱۰.۵۵±۵۳.۴۱ درصد، معاینات عمومی در مراجعان بار اول۱۳.۲۳ ±۳۰.۲۲ درصد، معاینات مامایی ۲۷.۰۱±۹۱.۷۷ درصد، آزمایشات خون ۲۱.۸۹±۹۳.۸۳ درصد، آزمایش ادرار ۲۶.۲۹±۸۶.۸۵ درصد و سونوگرافی ۴.۳±۹۵.۷ درصد بود. میزان تطابق با وضعیت مطلوب در حیطه های آموزش سلامت فردی و آموزش علایم خطر نیز به ترتیب ۱۷.۱۰±۶.۵۴ و ۲۷.۰۹ ± ۳۹.۶۷درصد بود. در حیطه ساختار میزان تطابق امکانات در اتاق معاینه ۱۰.۲۹±۹۸.۳۳، در اتاق انتظار۱۸.۹۶ ±۷۹.۱۶، شرایط فیزیکی ۱۴.۷۹±۹۴.۴۴ و وسایل و تجهیزات ۷.۲۲±۹۰.۵۵ و امکانات رسانه ای ۱۲.۶۸± ۵۱.۳۸درصد بود. ارزیابی رضایتمندی مددجویان در حیطه پیامد خدمات نشان داد که میانگین میزان رضایت مراجعان از ساختار خدمات ۱۵.۰۴±۷۳.۷۶ درصد و از ارائه مراقبت ها ۱۳.۱۳±۷۰.۵۴ درصد است. نتایج این مطالعه نشان داد که به رغم ارائه نسبتا مطلوب معاینات مامایی و آزمایشات پاراکلینیک، ارائه سایر مراقبت ها و آموزش مشاوره دارای وضعیتی متوسط یا نامطلوب بود. مشاوره و آموزش یکی از اهداف مهم در ویزیت ها و مراقبت های دوران قبل از زایمان است که نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد. غربالگری خطرات روانی – اجتماعی و برنامه ریزی برای ارجاع مراجعان در معرض این خطرات باید مورد توجه قرار گیرد.

کلید واژه: مراقبت قبل از زایمان، مشاوره، ارتقای کیفیت، ساختار، فرایند، پیامد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.