شیوع نشانه های اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی در دانش آموزان تیزهوش دوره راهنمایی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۰- ۱۳۸۹
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
شیوع نشانه های اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی در دانش آموزان تیزهوش دوره راهنمایی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۰- ۱۳۸۹ دارای ۳۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد شیوع نشانه های اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی در دانش آموزان تیزهوش دوره راهنمایی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۰- ۱۳۸۹ کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شیوع نشانه های اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی در دانش آموزان تیزهوش دوره راهنمایی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۰- ۱۳۸۹،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن شیوع نشانه های اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی در دانش آموزان تیزهوش دوره راهنمایی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۰- ۱۳۸۹ :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : روانشناسی افراد استثنایی
تعداد صفحات :۳۷
پژوهش حاضر برای بررسی میزان شیوع نشانه های اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی در دانش آموزان تیزهوش استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته است. روش پژوهش توصیفی (همه گیرشناسی) بود. جامعه آماریرا ۳۴۵۲۹ نفر دانش آموز مدارس راهنمایی دولتی و غیر انتفاعی استان کهگیلویه و بویراحمد که در سال تحصیلی ۹۰-۱۳۸۹ به تحصیل اشتغال داشتند، تشکیل می دادند. از این جامعه ۱۸۰۰ دانش آموز با روش خوشه ای تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. سرانجام ۲۲۰ دانش آموز (۷۷ دختر و ۱۴۳ پسر) با هوش بهر ۱۲۷ و بالاتر به عنوان تیزهوش گروه نمونه را تشکیل دادند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه تشخیصی اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی راهنمای تشخیصی و آماری انجمن روان پزشکی آمریکا ، مصاحبه بالینی با دانش آموزان و مادران بر اساس همان ملاک ها و ماتریس های پیشرونده ریون استفاده شد. داده ها با روش های آمار توصیفی و آزمون مجذور کای تحلیل شدند. به طور کلی ۸.۲ درصد از دانش آموزان تیزهوش دارای نشانه های اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی بودند، این میزان در پسرها ۹ درصد و در دخترها ۶.۸ درصد بود. بدین ترتیب شیوع کلی نشانه های اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی در دانش آموزان تیزهوش مورد بررسی با توجه به خطای استاندارد برآورد در دامنه ای از ۴.۷ تا ۱۱.۷ درصد قرار داشت. نشانه های اختلال نارسایی توجه/ بیش-فعالی می تواند تیزهوشی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین تشخیص دیرهنگام دانش آموزان تیزهوش با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی، ممکن است پیشرفت تحصیلی و اجتماعی و درمان آنان را با مشکل روبه رو سازد. این یافته در موقعیت های آموزشی دارای محتوای کاربردی است و نشانگر آن است که مدیریت و درمان این اختلال نیازمند خدمات روان شناختی و مشاوره است. ارائه خدمات روان شناختی و مشاوره در مدارس ویژه دانش آموزان تیزهوش می تواند از پیامدهای منفی این اختلال در زندگی تحصیلی و اجتماعی تیزهوشان پیشگیری کند.
کلید واژه: اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی، دانش آموزان تیزهوش، شیوع، نشانه ها، استثنایی دوگانه
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.