اثربخشی بازی های حرکتی ریتمیک (موزون) بر میزان کارکردهای اجرایی کودکان با ناتوانی های یادگیری عصب روان شناختی تحولی پیش از دبستان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی بازی های حرکتی ریتمیک (موزون) بر میزان کارکردهای اجرایی کودکان با ناتوانی های یادگیری عصب روان شناختی تحولی پیش از دبستان دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی بازی های حرکتی ریتمیک (موزون) بر میزان کارکردهای اجرایی کودکان با ناتوانی های یادگیری عصب روان شناختی تحولی پیش از دبستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی بازی های حرکتی ریتمیک (موزون) بر میزان کارکردهای اجرایی کودکان با ناتوانی های یادگیری عصب روان شناختی تحولی پیش از دبستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی بازی های حرکتی ریتمیک (موزون) بر میزان کارکردهای اجرایی کودکان با ناتوانی های یادگیری عصب روان شناختی تحولی پیش از دبستان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : ناتوانی های یادگیری

تعداد صفحات :۲۸

پژوهش حاضر با هدف اثربخشی بازی های حرکتی ریتمیک بر میزان کارکردهای اجرایی کودکان با ناتوانی های یادگیری عصب روان شناختی صورت گرفت. روش پژوهش از نوع آزمایشی بود. جامعه آماری در این پژوهش کلیه کودکان پسر پیش دبستانی ۵ تا ۶ ساله شهر بابل در سال تحصیلی ۱۳۹۱-۱۳۹۰ بودند. برای انتخاب نمونه ۲۰ کودک پسر که نمره کمتری در پرسشنامه عصب – روان شناختی کانرز و آزمون برج نپسی دریافت کردند به شیوه نمونه گیری چند مرحله ای تصادفی انتخاب شدند و به تصادف در دو گروه ۱۰ نفره کنترل و آزمایش قرار گرفتند. فعالیت بازی های حرکتی ریتمیک به مدت سه ماه و هر هفته ۲ جلسه (۴۵ دقیقه ای) به صورت فردی – گروهی بر روی گروه آزمایش انجام شد. پس آزمون به وسیله تست عصب روان شناختی کانرز و آزمون برج نپسی بر روی هر دو گروه انجام شد. داده ها به روش توصیفی و تحلیل کواریانس چند متغیری (مانکوا) تجزیه و تحلیل شد. یافته ها نشان داد بازی های حرکتی ریتمیک در بهبود عملکرد آزمودنی ها در عملکرد مقیاس های مشکلات توجهی، مشکلات حافظه و یادگیری و عملکرد حسی – حرکتی موثر است و سبب کاهش این مشکلات می گردد. همچنین این بازی ها سبب افزایش مهارت حل مساله – برنامه ریزی و مهارت سازماندهی رفتاری – هیجانی در کودکان با ناتوانی یادگیری عصب روان شناختی در پیش از دبستان می شود.

کلید واژه: بازی ریتمیک، ناتوانی یادگیری عصب روان شناختی، کارکردهای اجرایی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.