رتبه بندی آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی: طراحی شاخص های رتبه بندی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رتبه بندی آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی: طراحی شاخص های رتبه بندی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رتبه بندی آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی: طراحی شاخص های رتبه بندی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رتبه بندی آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی: طراحی شاخص های رتبه بندی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رتبه بندی آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی: طراحی شاخص های رتبه بندی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : طب و تزکیه

تعداد صفحات :۱۰

بدون شک، پایش هدفمند و ساختار یافته عملکرد یکی از اجزای لازم برای ارتقا مداوم کیفیت است. سیستم آموزشی کشور نیز از این اصل مبرا نبوده و برای ایجاد تحرکی قوی و پایا، لازم است تا به صورت برنامه ریزی شده عملکردها سنجیده و با مقایسه امتیازات دانشگاه ها، فضایی رقابتی برای پیشرفتی سریعتر در راستای منافع کشور ایجاد گردد.با این باور، و به سفارش معاونت آموشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نظامی برای پایش عملکرد آموزشی دانشگاه های (طرح راد) علوم پزشکی کشور طراحی شد با خصوصیاتی مانند: ۱) سادگی در پیاده سازی، ۲) تکیه به شاخص های کلان و پرهیز از ورود به جزئیات، ۳) دربرگیردنده فرایندهای اصلی آموزشی، ۴) قابل بسط بودن برای آینده، ۵) قابل ترکیب با مدلهای مشابه برای پایش عملکرد سایر معاونتهای وزارت بهداشت در راستای تولید ابزاری جامع برای پایش همه جانبه عملکرد دانشگاه ها و ۶) منطبق بر اهداف کلان ترسیم شده برای نظام آموزش عالی کشور در اسناد بالادستیماحصل این مطالعه نظام یافته که با بهره گیری از حداکثر توان فکری کشور صورت گرفت، ۲۰ شاخص ترکیبی است که یکی از این شاخص ها (تعداد اعضای هیات علمی تعدیل یافته) برای قابل مقایسه نمودن نتایج دانشگاه های مختلف کشور با اندازه های متفاوت می باشد. سایر شاخصهای تدوین شده برای سنجش کیفیت و کمیت آموزش دانشگاهها به شرح زیر می باشند۱ و ۲) تعداد رشته های موجود و نوگشایی شده و غیرمعتبر شناخته شده؛ ۳) نوع و مدل برنامه ریزی بلندمدت و شیوه پایش آن؛ ۴، ۵ و ۶) شیوه و تواتر برگزاری و مدیریت جلسات شورای دانشگاه، شورای آموزشی دانشگاه و جلسات کاری معاون آموزشی دانشگاه؛ ۷) شکل و مدل مدیریت مالی و توزیع بودجه آموزشی؛ ۸) شکل مدیریت فرایند جذب هیات علمی دانشگاه؛ ۹) ثبات مدیریتی در حوزه آموزش؛ ۱۰) شفافیت و جامعیت اطلاعات در وب سایتها؛ ۱۱) ثبات نمرات دانشجویان در امتحانات پیشرفت تحصیلی؛ ۱۲) میزان قبولی دانشجویان در مقاطع بالاتر؛ ۱۳) عملکردهای کلیدی مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه در ارتقای کیفی آموزش؛ ۱۴) عملکرد آموزش مداوم؛ ۱۵) ارزیابی مدیران ارشد معاونت آموزشی وزارت در مورد عملکرد دانشگاهها؛ ۱۶) شرکت دانشگاهها در جشنواره مطهری؛ ۱۶) شرکت دانشگاهها در جشنواره مطهری؛ ۱۷) فعالیتهای نوآورانه ویژه در هر دانشگاه متناسب با مختصات خود؛ ۱۸) پاسخگویی آموزش به نیازهای جامعه و نهایتا ۱۹) توجه به اخلاق حرفه ای در آموزشدر مدل طراحی شده، ابزارها و شیوه وزن دهی هر یک از این شاخصها تبیین و برای اجرایی نمودن مدل راهکارهای پیشنهادی ارایه گردیده است.

کلید واژه: رتبه بندی، آموزش، شاخص، پایش، ارزشیابی، عملکرد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.