بررسی زیرساخت های ارائه خدمات اطلاعاتی در کتابخانه های آموزشگاهی (دبیرستانی) شهر همدان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی زیرساخت های ارائه خدمات اطلاعاتی در کتابخانه های آموزشگاهی (دبیرستانی) شهر همدان دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی زیرساخت های ارائه خدمات اطلاعاتی در کتابخانه های آموزشگاهی (دبیرستانی) شهر همدان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی زیرساخت های ارائه خدمات اطلاعاتی در کتابخانه های آموزشگاهی (دبیرستانی) شهر همدان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی زیرساخت های ارائه خدمات اطلاعاتی در کتابخانه های آموزشگاهی (دبیرستانی) شهر همدان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)

تعداد صفحات :۱۷

هدف: پژوهش حاضر بررسی زیرساخت های اطلاعاتی موجود در کتابخانه های مدارس دولتی و غیرانتفاعی دوره متوسطه و پیش دانشگاهی شهر همدان می باشد.روش شناسی: روش این پژوهش پیمایشی توصیفی است شیوع و ابزار در نظر گرفته شده برای جمع آوری اطلاعات در این پژوهش، پرسشنامه است. جامعه آماری مورد مطالعه را ۶۳ کتابخانه آموزشگاهی تشکیل میدهد که حجم نمونه برابر با حجم جامعه در نظر گرفته شده است.یافته های پژوهش: حاکی از آن است که ۸۰ درصد از مدارس مورد مطالعه دارای کتابخانه مستقل هستند و ۱۸ درصد نیز فاقد کتابخانه مستقل میباشند. مدارسی که فاقد فضای مستقلی برای کتابخانه میباشند عمدتا از اتاق پرورشی و نمازخانه مدارس (۶.۵ درصد) استفاده مینمایند. بیش از۷۰ درصد مدارس از نظر تجهیزات در سطح پایینی قرار دارند. حدود ۵۵ درصد مدارس کتابدار مستقل ندارند و خدمات کتابخانه توسط معاون (مربی) پرورشی انجام می شود. در کلیه مدارس مورد مطالعه، کتابخانه ها بودجه تعریف شده سالانه ندارند و نحوه تامین بودجه کتابخانه ها از طریق سرانه مدارس، و اهدا و زمان تخصیص بودجه به صورت مقطعی و بر اساس نیاز صورت میگیرد. گروه تعیین انتخاب مجموعه کتابخانه از دانش آموزان و آموزگاران نیز نظرسنجی می کنند. از لحاظ پوشش موضوعی بیشترین درصد کتابها به دین و مذهب (۸۷ درصد) و کمترین درصد رایانه (۴ درصد) میباشد. در ۶۳ درصد مدارس شیوه دسترسی به منابع از طریق قفسه باز انجام میگیرد.نتیجه گیری: نتایج به دست آمده بیانگر ان است که زیرساخت های خدمات اطلاعاتی در کتابخانه های آموزشگاهی از نظر فضا، بودجه، تجهیزات، نیروی انسانی، مجموعه سازی، ارائه خدمات و خط مشی مطلوب نمی باشد.

کلید واژه: بودجه، فضا، تجهیزات، نیروی انسانی، کتابخانه های آموزشگاهی، خدمات، زیرساخت، خدمات اطلاعاتی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.