رابطه هوش هیجانی با توانمندسازی کتابداران: موردپژوهی کتابخانه های دانشگاهی شهرستان تبریز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه هوش هیجانی با توانمندسازی کتابداران: موردپژوهی کتابخانه های دانشگاهی شهرستان تبریز دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه هوش هیجانی با توانمندسازی کتابداران: موردپژوهی کتابخانه های دانشگاهی شهرستان تبریز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه هوش هیجانی با توانمندسازی کتابداران: موردپژوهی کتابخانه های دانشگاهی شهرستان تبریز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه هوش هیجانی با توانمندسازی کتابداران: موردپژوهی کتابخانه های دانشگاهی شهرستان تبریز :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)

تعداد صفحات :۱۶

هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط بین هوش هیجانی و توانمندسازی کتابداران کتابخانه های دانشگاهی شهرستان تبریز به انجام رسیده است.روش: پژوهش حاضر با روش پیمایشی تحلیلی انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش، کتابداران کتابخانه های دانشگاهی شهرستان تبریز با نمونه ۱۳۶ نفر بود که با استفاده از جدول مورگان تعیین گردید. و نمونه گیری به روش تصادفی ساده انجام گرفت. برای بدست آوردن نتایج، دو ابزار برای جمع آوری اطلاعات مورد استفاده قرار گرفت: پرسشنامه سنجش هوش هیجانی، بر اساس مدل و مقیاس هوش هیجانی بار-آن (شامل ۳۰ سوال برای سنجش هوش هیجانی کتابداران) و پرسشنامه سنجش توانمندسازی کتابداران طبق مدل نوکلئین و روهوتی (شامل ۱۰سوال برای سنجش توانمند سازی کتابداران)، که در بین نمونه آماری پژوهش توزیع شد و نتایج آن تجزیه و تحلیل گردید.یافته ها: یافته های پژوهش حاکی از وجود رابطه معنادار مثبت بین مولفه های هوش هیجانی و توانمندسازی کتابداران کتابخانه های دانشگاهی تبریز، بود. در نهایت بین هوش هیجانی کتابداران کتابخانه های دانشگاهی شهرستان تبریز با توانمندسازی آنها رابطه معنی داری با ضریب همبستگی ۰.۴۰۴ و ضریب تعیین ۰.۱۶۳ مشاهده گردید.نتیجه گیری: با توجه به وجود رابطه معنی دار بین هوش هیجانی و توانمندسازی کتابداران به مسوولین کتابخانه ها پیشنهاد می شود که زمینه های لازم برای آموزش هوش هیجانی و افزایش مدیریت هیجانهایشان، باعث ارتقاء هوش هیجانی آنها شوند که در نهایت بتواند کتابدارانی توانمند برای کتابخانه متبوع شان باشند.

کلید واژه: هوش هیجانی، توانمندسازی، کتابداران، مدیریت منابع انسانی، کتابخانه های دانشگاهی، تبریز

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.