بررسی مدل کاربردی طراحی جاده های جنگلی با تلفیق روش معمول طراحی و استفاده از GIS


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مدل کاربردی طراحی جاده های جنگلی با تلفیق روش معمول طراحی و استفاده از GIS دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مدل کاربردی طراحی جاده های جنگلی با تلفیق روش معمول طراحی و استفاده از GIS  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مدل کاربردی طراحی جاده های جنگلی با تلفیق روش معمول طراحی و استفاده از GIS،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مدل کاربردی طراحی جاده های جنگلی با تلفیق روش معمول طراحی و استفاده از GIS :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم زیستی

تعداد صفحات :۱۳

طراحی شبکه جاده های جنگلی از زمان های گذشته تاکنون به روش سنتی در طرح های جنگلداری کشورمان انجام گرفته است. امروزه بسیاری از دانشمندان از ابزارهای جدید مانند GIS و نرم افزارهای جانبی دیگر برای تعیین مسیر پیشنهادی جاده استفاده می نمایند. این تحقیق به دنبال تهیه مسیر هادی جاده های جنگلی با استفاده از تلفیق GIS با روش سنتی می باشد، که علاوه بر در نظر گرفتن شرایط زیست محیطی، فنی و اکولوژیکی جنگل، امکان استفاده از تجربه کارشناسان سنتی را هم فراهم می کند. به این منظور ابتدا داده ها و نقشه های مورد نیاز تهیه و ارزش گذاری شدند و در نرم افزار Expert Choice ضریب اهمیت هر لایه بدست آمد. و با روی هم گذاری آن ها نقشه توان برای جاده سازی حاصل شد. سپس با تلفیق جاده سنتی با نقشه توان برای جاده سازی نقاط ضعف و قوت طراحی مسیر به شیوه سنتی ارزیابی گردید. نتایج نشان داد تیپ پوشش درختی، جهت جغرافیایی و تراس های طبیعی مورد تاثیر چندانی در طراحی نداشته است. بنابراین برای از بین بردن این نقیصه، سه لایه مورد نظر در سیستم اطلاعات جغرافیایی با نقشه توپوگرافی ترکیب گردیده و کارشناس سنتی با استفاده از این نقشه اقدام به طراحی مسیر جاده به روش دستی نمود. در مرحله بعد با تلفیق مسیر طراحی شده و نقشه توان برای جاده سازی ارزیابی فنی شبکه جاده پیشنهادی به دو روش بکموند و تن در کیلومتر اصلاح شده انجام شد. نتایج نشان داد که شبکه جاده پیشنهادی (با تراکم ۱۰.۶۷ و درصد شبکه بندی ۸۱.۶) مناسب تر است. همچنین ضریب تن در کیلومتر برای شبکه جاده پیشنهادی (۶۷۰۲۶۳۷۴۱۰) بدست آمد که نسبت به جاده سنتی با ضریب (۸۷۸۷۸۷۹۹۷۲) کمتر بوده و مناسب تر است.

کلید واژه: طراحی جاده های جنگلی، کاربرد GIS، روش بکموند

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.