مقایسه دیدگاه زنان و مردان بهره بردار روستایی کنگاور نسبت به اثر بخشی روش های آموزشی-ترویجی در انتقال دانش و اطلاعات نوین کشاورزی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه دیدگاه زنان و مردان بهره بردار روستایی کنگاور نسبت به اثر بخشی روش های آموزشی-ترویجی در انتقال دانش و اطلاعات نوین کشاورزی دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه دیدگاه زنان و مردان بهره بردار روستایی کنگاور نسبت به اثر بخشی روش های آموزشی-ترویجی در انتقال دانش و اطلاعات نوین کشاورزی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه دیدگاه زنان و مردان بهره بردار روستایی کنگاور نسبت به اثر بخشی روش های آموزشی-ترویجی در انتقال دانش و اطلاعات نوین کشاورزی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه دیدگاه زنان و مردان بهره بردار روستایی کنگاور نسبت به اثر بخشی روش های آموزشی-ترویجی در انتقال دانش و اطلاعات نوین کشاورزی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی

تعداد صفحات :۱۷

هدف اصلی تحقیق حاضر، تحلیل اثربخشی روش های آموزشی-ترویجی در بهبود وضعیت بهره برداران کشاورزی بود. تحقیق حاضر از نوع کمی و روش مورد استفاده آن توصیفی، پیمایشی بود. جامعه آماری این تحقیق شامل بهره برداران روستایی شهرستان کنگاور بود. با استفاده از جدول جرسی و مورگان از جامعه بهره برداران نمونه ۳۵۴ نفری، با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی-طبقه ای با انتساب متناسب انتخاب صورت پذیرفت. ابزار تحقیق، پرسشنامه ای بود که مطابق با اهداف تحقیق تهیه شد. روایی پرسشنامه نیز از طریق نظرخواهی از کارشناسان و اساتید ترویج و آموزش کشاورزی مورد تایید قرار گرفت. به منظور تعیین پایایی پرسشنامه از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شد و ضریب آلفای کرونباخ معادل ۰.۷۹ محاسبه گردید. تحلیل داده با استفاده از نرم فزار SPSS انجام شد. نتایج نشان داد که بهره برداران زن روستایی سه روش مزرعه نمایشی، بحث گروهی، و مزرعه نمایشی-نتیجه ای و بهره برداران مرد سه روش گردش صحرایی، مزرعه نمایشی نتیجه ای و ملاقات مروج در خانه یا مزرعه را از نظر اثربخشی بر فراگیر، در اولویت اول تا سوم قرار دارند. همچنین نتایج نشان داد که از نظر این دو گروه روش های سخنرانی و آموزش از طریق تلفن و نامه جزء اولویت های بعدی قرار دارند. نتایج آزمون من ویت نی نشان داد که اختلاف معنی داری در سطح ۹۹ درصد بین دیدگاه زنان و مردان روستایی نسبت به اثربخشی روش های آموزشی سخنرانی، گردش صحرایی، ملاقات در خانه یا مزرعه، مزارع نمایشی طریقه ای و مراجعه به اداره ترویج وجود دارد.

کلید واژه: کارشناسان ترویج، بهره برداران روستایی، روش های آموزشی، اولویت بندی، اثربخشی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.