بهینه یابی حمل و نقل بنزین از پالایشگاه ها و مبادی ورودی به انبارهای اصلی شرکت نفت: مدل جریان شبکه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بهینه یابی حمل و نقل بنزین از پالایشگاه ها و مبادی ورودی به انبارهای اصلی شرکت نفت: مدل جریان شبکه دارای ۳۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بهینه یابی حمل و نقل بنزین از پالایشگاه ها و مبادی ورودی به انبارهای اصلی شرکت نفت: مدل جریان شبکه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بهینه یابی حمل و نقل بنزین از پالایشگاه ها و مبادی ورودی به انبارهای اصلی شرکت نفت: مدل جریان شبکه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بهینه یابی حمل و نقل بنزین از پالایشگاه ها و مبادی ورودی به انبارهای اصلی شرکت نفت: مدل جریان شبکه :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات‌ اقتصاد انرژی‌

تعداد صفحات :۳۴

در این مقاله با استفاده از یک مدل جریان شبکه و با توجه به محدودیت های موجود در ظرفیت تولید، انتقال و ذخیره فرآورده بنزین، به این سوال پاسخ داده می شود که چه مقدار بنزین از کدام پالایشگاه یا بندر ورودی، با کدام وسیله و از کدام مسیر، به کدام یک از نقاط تقاضا حمل شود، به گونه ای که هزینه حمل و نقل کم ترین مقدار ممکن را داشته باشد. مدل طراحی شده در این تحقیق در دو مرحله حل شده است. در مرحله اول با توجه به ارزان تر بودن هزینه انتقال توسط خطوط لوله نسبت به دیگر وسایل حمل و نقل، از وارد کردن هزینه انتقال توسط نفت کش های جاده پیما صرف نظر شده است تا حداکثر جریان با توجه به محدودیت خطوط لوله برقرار شود. سپس در مرحله دوم تمامی عرضه و تقاضاهای تخصیص داده شده به نقاط در مرحله اول از مقادیر اولیه کسر و مدل با توجه به هزینه نفت کش های جاده پیما حل می شود. نتایج نشان می دهد که خطوط لوله با وجود این که حجم بالایی از حمل فراورده بنزین را به عهده دارد، سهم کمی از هزینه را به خود اختصاص داده است. در ارتباط با نفت کش های جاده پیما این نتیجه کاملا برعکس است. نتایج نشان می دهد که با گسترش خطوط لوله در بسیاری از مسیرهای بهینه یابی شده می توان هزینه حمل و نقل این فرآورده را تا حد زیادی کاهش داد که نشانگر آن است که بسیاری از این مسیرها به صورت بهینه عمل نمی کنند. در نهایت بر روی نتایج به دست آمده تحلیل حساسیت انجام گرفته است که این تحلیل حساسیت قیمت های سایه ای و میزان حساسیت هر کدام از پارامترها و متغیرهای مدل را مشخص می کند.

کلید واژه: برنامه ریزی خطی، مدل حمل و نقل، مدل شبکه، بنزین، تحلیل حساسیت، قیمت سایه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.