تحلیلی بر وضعیت موجود طراحی برنامه درسی تربیت اجتماعی دوره راهنمایی بر مبنای تحلیل محتوای کتاب های درسی و اسناد مرتبط برنامه درسی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحلیلی بر وضعیت موجود طراحی برنامه درسی تربیت اجتماعی دوره راهنمایی بر مبنای تحلیل محتوای کتاب های درسی و اسناد مرتبط برنامه درسی دارای ۵۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحلیلی بر وضعیت موجود طراحی برنامه درسی تربیت اجتماعی دوره راهنمایی بر مبنای تحلیل محتوای کتاب های درسی و اسناد مرتبط برنامه درسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیلی بر وضعیت موجود طراحی برنامه درسی تربیت اجتماعی دوره راهنمایی بر مبنای تحلیل محتوای کتاب های درسی و اسناد مرتبط برنامه درسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحلیلی بر وضعیت موجود طراحی برنامه درسی تربیت اجتماعی دوره راهنمایی بر مبنای تحلیل محتوای کتاب های درسی و اسناد مرتبط برنامه درسی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش های برنامه درسی

تعداد صفحات :۵۰

طراحی برنامه درسی که نقشه مفهومی برای تولیدکنندگان برنامه درسی است، ناظر به تعیین منابع، شناسایی عناصر تشکیل دهنده برنامه و نوع تصمیم هایی است که در ارتباط با هر یک از آن ها گرفته می شود. با توجه به این که نظام آموزشی در کشورمان متمرکز است، یقینا یکی از مولفه های مهم در آموزش مسایل اجتماعی، برنامه های درسی رسمی و به تبع آن، کتاب و اسناد برنامه درسی است. در این مقاله، با استفاده از تحلیل محتوای کتاب های تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی و تجزیه و تحلیل طرح کلیات نظام آموزش و پرورش، به بررسی موقعیت و شناسایی نقاط ضعف و قوت، چالش ها و دشواری های برنامه درسی تربیت اجتماعی موجود پرداخته شده است. مقوله های مورد نظر، مفاهیم کلیدی الگوی های مبتنی بر موضوعات درسی مدون، دانش آموز و جامعه، هم چنین، ویژگی های عناصر برنامه درسی (اهداف، محتوا، روش های یاددهی و یادگیری) است که با بررسی در متون تخصصی حوزه برنامه درسی، به دست آمده است. واحد ثبت نیز در تحلیل محتوا، مضمون (پیام اصلی متن) می باشد. نتایج تحلیل مشخص کرد مبنای این منابع، حکایت از غلبه روی کرد سنتی مبتنی بر موضوعات درسی بر دو روی کرد مبتنی بر دانش آموز و جامعه دارد. سپس با توجه به غالب بودن الگوی نظام مند، آسیب های این نوع طراحی برنامه درسی تربیت اجتماعی از دید اقتضائات کلان و خرد بررسی شد. در نهایت، در بحث و نتیجه گیری تاکید گردید جهت طراحی یک الگوی مناسب برنامه درسی و تعیین روی کرد ارزشی مناسب و هم چنین ویژگی های هر یک از عناصر، باید منشا اساسی کار از محیط فرهنگی، فکری، اجتماعی، تاریخی و بومی هر کشوری اخذ گردد.

کلید واژه: طراحی برنامه درسی، برنامه درسی تربیت اجتماعی، دوره راهنمایی، تحلیل محتوا، طرح کلیات نظام آموزش و پرورش

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.