ارزیابی کیفیت برنامه های درسی رشته های آموزش معلمان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی کیفیت برنامه های درسی رشته های آموزش معلمان دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی کیفیت برنامه های درسی رشته های آموزش معلمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی کیفیت برنامه های درسی رشته های آموزش معلمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی کیفیت برنامه های درسی رشته های آموزش معلمان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : روانشناسی تربیتی

تعداد صفحات :۲۰

هدف اصلی از انجام این تحقیق، ارزیابی کیفیت برنامه های درسی رشته های آموزش معلمان بوده است. کیفیت برنامه درسی بر اساس نه عنصر هدف، محتوا، راهبردهای تدریس، فعالیت های یادگیری، مواد و وسایل، ارزشیابی، گروهبندی، زمان و فضا مورد بررسی قرار گرفته است. این پژوهش از نوع توصیفی– پیمایشی است. جهت جمع آوری اطلاعات از ابزار پرسش نامه استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش شامل موارد زیر می باشد: دانشجویان رشته های آموزش معلمان که در سال تحصیلی ۸۸-۸۷ به تحصیل مشغول هستند. و استادانی که دروس گوناگون را در رشته های مذکور تدریس کرده اند. برای انتخاب حجم نمونه آماری از جدول مورگان استفاده شد. انتخاب نمونه به روش نمونه گیری طبقه ای بوده است که در درون هر لایه یا طبقه، آزمودنی ها به صورت تصادفی انتخاب شدند. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات پرسشنامه ای از روش های آمار توصیفی و آزمون T برای گروه های مستقل، آزمون همبستگی، آزمون یومان ویتنی و آزمون فریدمن در آمار استنباطی بهره گیری شد. یافته ها نشان داد، برنامه های درسی رشته های آموزش معلمان در هیچ یک از عناصر مورد بررسی از مطلوبیت و پویایی لازم برخوردار نبوده است. همه عناصر در سطح متوسط قرار گرفته اند. از بین رشته های مورد بررسی تنها رشته «آموزش ابتدایی» در برخی از عناصر در کیفیت مطلوبی قرار داشت و بقیه رشته ها از مطلوبیت کافی برخودار نبوده است. بنابراین برنامه های درسی ارایه شده در راستای اهداف کلی رشته های آموزش معلمان حرکت می کند، ولی تا رسیدن به نتیجه مطلوب و کیفیت خاصه خود، راه طولانی دارد. با توجه به نتایج به دست آمده به سوال اصلی پژوهش این گونه پاسخ داده می شود که: «کیفیت برنامه های درسی رشته های آموزش معلمان با توجه به عناصر نه گانه برنامه درسی در سطح متوسط قرار گرفته است».

کلید واژه: برنامه درسی، ارزیابی کیفیت، آموزش های معلمان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.