بررسی رابطه مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان با رتبه آزمون سراسری ورود به دانشگاه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان با رتبه آزمون سراسری ورود به دانشگاه دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان با رتبه آزمون سراسری ورود به دانشگاه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان با رتبه آزمون سراسری ورود به دانشگاه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان با رتبه آزمون سراسری ورود به دانشگاه :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)

تعداد صفحات :۲۶

هدف از پژوهش حاضر، بررسی مهارت های تفکر انتقادی و رابطه آن با رتبه آزمون سراسری ورود به دانشگاه است. تحقیق حاضر از نوع توصیفی همبستگی بوده و جامعه آماری این پژوهش را دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۸۶-۱۳۸۵ دانشگاه اصفهان تشکیل داده اند. در این پژوهش، تعداد نمونه با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای ۱۹۹ نفر برآورد شد و برای جمع آوری اطلاعات از آزمون استاندارد مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا (فرم ب) استفاده گردید. هم چنین، برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی از نرم افزار spss استفاده شده است. نتایج نشان دادکه میانگین نمرات آزمون مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان دانشگاه اصفهان (۱۱.۴۶±۳.۳۰) بوده است. از هفت دانشکده دانشگاه اصفهان، تنها در دانشکده ادبیات بین رتبه آزمون سراسری و نمره آزمون مهارت های تفکر انتقادی در حیطه ارزش یابی و در نمره کل آزمون، همبستگی معناداری مشاهده شد. هم چنین، در کل دانشگاه اصفهان بین رتبه دانشجویان با نمره حیطه تجزیه و تحلیل، همبستگی معناداری مشاهده گردید. در مقایسه میانگین نمرات دانشجویان دختر و پسر در کل دانشگاه اصفهان، میانگین نمرات حیطه استدلال قیاسی پسران بالاتر از دختران بود (P<0.05) در حالی که در سایر حیطه های تفکر انتقادی، اختلاف معناداری بین دختران و پسران دانشجو مشاهده نشد. بنابراین، می توان این گونه نتیجه گرفت، که آزمون سراسری سازمان سنجش و آموزش کشور در نحوه گزینش دانشجو، به مهارت های تفکر انتقادی توجه شایسته ای نکرده است. لذا نیاز است دانشگاه برای آموزش و گسترش این تفکر، در برنامه ریزی های آموزشی به آن عنایت داشته باشد.

کلید واژه: تفکر انتقادی، رتبه، آزمون سراسری ورود به دانشگاه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.