وضعیت ارزشیابی بالینی دانشجویان کارشناسی پرستاری از دید اساتید و دانشجویان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
وضعیت ارزشیابی بالینی دانشجویان کارشناسی پرستاری از دید اساتید و دانشجویان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد وضعیت ارزشیابی بالینی دانشجویان کارشناسی پرستاری از دید اساتید و دانشجویان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی وضعیت ارزشیابی بالینی دانشجویان کارشناسی پرستاری از دید اساتید و دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن وضعیت ارزشیابی بالینی دانشجویان کارشناسی پرستاری از دید اساتید و دانشجویان :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش پرستاری
تعداد صفحات :۱۳
مقدمه: ارزشیابی یکی از فعالیت های مهم در فرایند آموزشی به شمار می آید. برای دستیابی به اهداف مهم ارزشیابی لازم است از یک سیستم ارزشیابی درست و اثربخش استفاده شود.روش: هدف مطالعه حاضر بررسی نظرات و میزان رضایت اساتید و دانشجویان کارشناسی پرستاری راجع به نحوه ارزشیابی بالینی بود. این مطالعه توصیفی در سال تحصیلی ۹۰-۱۳۸۹ در یکی از دانشگاه های شهر تهران انجام شد. جامعه پژوهش کلیه دانشجویان کارشناسی پرستاری در ترم تحصیلی ۸-۲ (۲۱۷ نفر) و کلیه اساتید بالینی پرستاری (۴۱ نفر) بودند که از این تعداد به ترتیب ۱۹۷ و ۲۹ نفر در مطالعه شرکت کردند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه نظرسنجی و فرم رضایت سنجی بود که روایی آن به صورت محتوایی و توسط صاحبنظران مورد تایید قرار گرفت. در نهایت داده ها پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزار SPSS v.16 آنالیز شدند.یافته ها: نتایج این مطالعه نشان داد اکثریت دانشجویان (%۷۳.۶) و اساتید (%۷۵.۹) روش فعلی ارزشیابی بالینی را از جهات مختلف نامناسب دانسته و با آن مخالف هستند. %۵۹.۹ دانشجویان و %۳۷.۹ اساتید از وضعیت فعلی ارزشیابی بالینی به شدت ناراضی بودند. %۹۶.۴ دانشجویان اظهار داشتند که نحوه ارزشیابی بالینی به گونه ای است که آنها هیچ بازخوردی در خصوص نقاط قوت و ضعف خود دریافت نمی کنند. همچنین اکثریت آنان (%۷۹.۶) اعتقاد داشتند ارزشیابی های فعلی بیانگر نظر شخصی استاد در مورد دانشجو است نه نشان دهنده عملکرد دانشجو.نتیجه گیری: بر اساس نتایج این مطالعه، ارزشیابی بالینی که متکی به یک فرم کلی بوده و بر اساس نظر شخص مربی و بدون قائده خاصی تکمیل شود؛ هم از نظر دانشجویان و هم از نظر اساتید کفایت لازم برای سنجش عملکرد بالینی دانشجویان را ندارد. لذا ضروری است با اعمال تغییرات اساسی در این روش و به کمک کاربرد سایر روش های ارزشیابی بالینی، به قضاوت دقیق تر و درست تری از عملکرد بالینی دانشجویان دست یافت.
کلید واژه: ارزشیابی بالینی، دانشجو، پرستاری
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.