مقاله طبقه بندی و رتبه بندی توانمندی های تخصصی دانش آموختگان مهندسی صنایع کشور با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی AHP


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله طبقه بندی و رتبه بندی توانمندی های تخصصی دانش آموختگان مهندسی صنایع کشور با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی AHP دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله طبقه بندی و رتبه بندی توانمندی های تخصصی دانش آموختگان مهندسی صنایع کشور با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی AHP  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله طبقه بندی و رتبه بندی توانمندی های تخصصی دانش آموختگان مهندسی صنایع کشور با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی AHP،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله طبقه بندی و رتبه بندی توانمندی های تخصصی دانش آموختگان مهندسی صنایع کشور با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی AHP :

مقاله طبقه بندی و رتبه بندی توانمندی های تخصصی دانش آموختگان مهندسی صنایع کشور با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی AHP که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۸۸ در نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید (فارسی)(نشریه بین المللی علوم مهندسی) از صفحه ۳۹ تا ۵۴ منتشر شده است.
نام: طبقه بندی و رتبه بندی توانمندی های تخصصی دانش آموختگان مهندسی صنایع کشور با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی AHP
این مقاله دارای ۱۶ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله مهندسی صنایع
مقاله توانمندی تخصصی
مقاله نظریه عمومی سیستم ها
مقاله دانش آموخته
مقاله تحلیل سلسله مراتبی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مجموعه آموزشی مهندسی صنایع، در اواخر قرن ۱۹ در پی گسترش نیاز به روش ها و ابزارهای سیستماتیک در تصمیم گیری و مدیریت بنگاه های تجاری و تولیدی که مشخصه های اصلی محیط های مدیریتی در آن زمان سرعت، رقابت، کیفیت و هزینه بود، شکل گرفت. توجه اصل در آموزش و پژوهش مهندس صنایع متاثر از سطح پیچیدگی و اندازه سازمان در بنگاه هایی که با ابعاد چند ملیتی طراحی شده بودند، معطوف به توسعه نگرش سیستمی و فرآیند علمی برا تجزیه وتحلیل گزینه های ممکن تصمیم، و همچنین ارزیابی و انتخاب بهینه آن ها تحت شرایط متفاوت قطعی و احتمالی گردد.
این ضرورت به طور تدریجی تلفیق متنوعی از علوم ریاضیات، آمار و احتمال، علوم مدیریت و اقتصاد، مبانی مهندسی و علوم سیستم را به عنوان زیرساخت مهندسی صنایع قرار داد و به همین واسطه دروس متنوعی در بسته آموزشی مهندسی صنایع وارد شد. این مجموعه تاکنون متناسب با تغیرات محیطی مورد اصلاحات مستمری نیز واقع شده است.
هدف اصلی تحقیق حاضر، ارایه یک مدل تلفیقی همگن برای طبقه بندی توانایی های دانش آموختگان رشته مهندسی صنایع در بازارهای کار کشور بر اساس شناخت علمی و سیستماتیک از محتوای آموزشی فعلی این رشته در دانشگاه های کشور می باشد که به تبع آن، مطالعه و انجام اصلاحات یکپارچه مورد نیاز در محتوا و جهت گیری های آموزشی مجموعه متناسب با شرایط فعلی فضاهای مدیریتی و تصمیم گیری فراهم گردد.
در این مقاله ابتدا، با مروری بر سیر تحولات و تکامل رشته مهندسی صنایع، محتوای آموزشی این رشته در مقطع کارشناسی به صورت یک مدل طبقه بندی همگن ارایه شده و سپس بر اساس آن، توانایی های تخصصی مورد انتظار از مهندسی صنایع استخراج گردیده است. سطح توانمندی دانش آموخته در هر زمینه تخصصی، در قالب سه مولفه اساسی مدل شامل؛ دانش، بینش و مهارت دانش آموخته، مورد توجه واقع شده است.
مدل ارایه شده، توانمندی اصلی یک مهندس صنایع را نسبت به سایر مهندسان در حوزه کاربرد نگرش سیستمی جهت حل مسایل سازمان که مشتمل بر توانمندی های «تحلیل، طراحی و تصمیم گیری، برنامه ریزی و کنترل» می باشد، طبقه بندی نموده است.
سطح اطمینان ساختار و محتوای مدل ارایه شده به استناد نظر خبرگان دانشگاهی کشور در زمینه مهندسی صنایع ۹۵% می باشد.
بر این اساس و به کمک یک تحلیل سلسله مراتبی نشان داده شده است که، در حوزه توانمندی های تخصصی مهندس صنایع، توانمندی های؛ تحلیل، طراحی و تصمیم گیری از اهمیت بیشتری نسبت به توانمندی های؛ برنامه ریزی و کنترل برخوردارند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.