ارتباط بازی‌ های رایانه ‌ای بر کیفیت زندگی در نوجوانان ۱۵-۱۲ ساله شهرستان برخوار


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارتباط بازی‌ های رایانه ‌ای بر کیفیت زندگی در نوجوانان ۱۵-۱۲ ساله شهرستان برخوار دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارتباط بازی‌ های رایانه ‌ای بر کیفیت زندگی در نوجوانان ۱۵-۱۲ ساله شهرستان برخوار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارتباط بازی‌ های رایانه ‌ای بر کیفیت زندگی در نوجوانان ۱۵-۱۲ ساله شهرستان برخوار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارتباط بازی‌ های رایانه ‌ای بر کیفیت زندگی در نوجوانان ۱۵-۱۲ ساله شهرستان برخوار :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تحقیقات نظام سلامت

تعداد صفحات :۱۳

مقدمه: رشد سریع بازی‌ های رایانه ‌ای به شکل ‌های گوناگون باعث اشغال بخش عمده ‌ای از اوقات فراغت گروه ‌های سنی مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان شده است. این امر می ‌تواند اثرات مستقیم و غیر مستقیمی بر ابعاد مختلف کیفیت زندگی از جمله وضعیت روانی، جسمانی و روابط اجتماعی آنها داشته باشد. بنابراین این تحقیق با هدف بررسی ارتباط بازی ‌های رایانه ‌ای با کیفیت زندگی نوجوانان ۱۵-۱۲ ساله شهرستان برخوار انجام گردید.روش ‌ها: این تحقیق از نوع مقطعی و نمونه تحقیق شامل ۴۴۴ دانش ‌آموز دختر و پسر بود. روش نمونه‌ گیری طبقه ‌ای – دو مرحله ‌ای، خوشه ‌ای و متناسب با حجم نمونه بود که نمونه‌ ها به طور تصادفی از بین دانش ‌آموزان مقطع راهنمایی و اول دبیرستان شهرستان برخوار انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات شامل دو ابزار الف) فرم کوتاه پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان جهانی بهداشت (World health organization quality of life-BREF یا WHOQOL-BREF) و ب) پرسشنامه اطلاعات فردی مشتمل بر سوالاتی در مورد نحوه گذران اوقات فراغت، تعداد ساعات، مکان و زمان انجام بازی رایانه ‌ای بود. برای به دست آوردن نمایه توده بدنی (Body mass index یا BMI) نیز قد و وزن دانش ‌آموزان گروه نمونه اندازه ‌گیری شد. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون ‌های همبستگیPearson ، همبستگیSpearman ، c2، تحلیل کوواریانس و t-test مستقل استفاده شد.یافته ‌ها: میانگین کلی کیفیت زندگی در دانش ‌آموزان ۶۷.۱۱±۱۳.۳۴ بود. بین سن شروع بازی و نمره کلی کیفیت زندگی و ۴ حیطه آن رابطه معنی ‌دار وجود داشت (دامنه -۰.۱۸ تا r=-0.13). بین درامد و وضعیت امکانات با نمره کلی کیفیت زندگی و ۴ حیطه آن رابطه معنی‌ دار مستقیم وجود داشت (P<0.001). میانگین نمره کلی کیفیت زندگی، در کاربران بازی ‌های رایانه ‌ای ۶۸.۲۷±۱۳.۰۳ و در گروهی که بازی ‌های رایانه ‌ای انجام نمی ‌دادند، ۶۴.۸۱±۱۳.۶۹ به دست آمد که این تفاوت معنی ‌دار بود (P=0.01). در حیطه ‌های کیفیت زندگی بین دو گروه در ابعاد سلامت روان و سلامت محیط، نیز تفاوت معنی ‌داری به دست آمد (P<0.05). بین BMI و نوع بازی رایانه‌ ای و همچنین بین BMI و تعداد ساعات بازی رایانه ‌ای در روز رابطه معنی‌ داری به دست نیامد.نتیجه ‌گیری: انجام بازی‌ های رایانه ‌ای در مدت زمان کم و کنترل‌ شده تحت نظارت والدین می ‌تواند اثراتی مثبتی بر کیفیت زندگی کاربران نوجوان داشته باشد. در صورت پرداختن به آن در ساعات بیشتری از روز، در دراز مدت می ‌تواند تاثیر معکوس داشته باشد.

کلید واژه: بازی ‌های رایانه ‌ای، کیفیت زندگی، نوجوان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.