بررسی میزان همبستگی بین نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان عمومی، دستیاران تخصصی ومسوولین دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی میزان همبستگی بین نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان عمومی، دستیاران تخصصی ومسوولین دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی میزان همبستگی بین نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان عمومی، دستیاران تخصصی ومسوولین دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی میزان همبستگی بین نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان عمومی، دستیاران تخصصی ومسوولین دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی میزان همبستگی بین نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان عمومی، دستیاران تخصصی ومسوولین دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (JOURNAL OF DENTAL SCHOOL SHAHID BEHESHTI UNIVERSITY OF MEDICAL SCIENCE)

تعداد صفحات :۱۰

سابقه و هدف: پیچیده ترین نوع ارزشیابی، ارزشیابی استاد است و علت پیچیدگی این روش را کم اعتباری و بی دقتی وسایل و روش های سنجش مورد استفاده دانسته اند. جهت حل این مشکل پیشنهاد شده است که برای قضاوت نهایی، ترکیبی از اطلاعات ارزشیابی مورد استفاده قرار گیرد. در دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی، ارزشیابی اساتید از پنج منبع دانشجویان عمومی، دانشجویان تخصصی، مدیر گروه، معاون آموزشی و رئیس دانشکده انجام میشود. این مطالعه با هدف بررسی میزان همبستگی میان نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان عمومی، دستیاران تخصصی و مسوولین دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی در سال تحصیلی ۸۹-۸۸ صورت پذیرفت.مواد و روشها: در این مطالعه مقطعی، ابتدا نمراتی که توسط ۵ گروه دانشجویان عمومی، دانشجویان تخصصی، مدیر گروه مربوطه، معاون آموزشی ورئیس دانشکده در سال تحصیلی ۸۹-۸۸ به هر یک از اساتید داده شده بود، به طور جداگانه استخراج و اطلاعات توسط نرم افزار SPSS 11.5 تجزیه و تحلیل گردید. جهت تعیین همبستگی بین نمرات اخذ شده هر استاد از دیدگاه های مختلف از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. به منظور تعیین سهم تاثیر نمرات هر یک از ۵ گروه ذکر شده بر نمره نهایی ارزشیابی استاد، میزان Variance Component Ratio در مورد هرکدام از نظرات محاسبه شد.یافته ها: بررسی ضریب همبستگی بین نظرات دانشجویان عمومی، دستیاران تخصصی، مدیران گروههای آموزشی، معاون آموزشی و ریاست دانشکده نشان داد که تنها بین نظرات رئیس و معاون آموزشی دانشکده همبستگی معنادار آماری (r=0.612) در حد متوسط مشاهده می شود و در سایر موارد هیچگونه همبستگی وجود ندارد. آنالیز variance component ratio نشان داد که در حالت برابری سقف نمرات، دستیاران تخصصی بیشترین سهم (%۵۰.۸۹) ومعاون آموزشی کمترین تاثیر (%۱.۱۱) را در تغییرات نمرات ارزشیابی اساتید داشتند.نتیجه گیری: یافته های مطالعه نشان دادکه از میان ۵ گروه ارزیابی کننده، تنها نمرات معاون آموزشی و ریاست دانشکده با یکدیگر همبستگی معنا دار آماری در حد متوسط (۰.۶) داشتند.

کلید واژه: ارزشیابی، هیات علمی، همبستگی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.