ارزیابی اثربخشی بازی های رایانه ای بر میزان توجه مبتلایان به عقب ماندگی ذهنی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی اثربخشی بازی های رایانه ای بر میزان توجه مبتلایان به عقب ماندگی ذهنی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی اثربخشی بازی های رایانه ای بر میزان توجه مبتلایان به عقب ماندگی ذهنی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی اثربخشی بازی های رایانه ای بر میزان توجه مبتلایان به عقب ماندگی ذهنی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی اثربخشی بازی های رایانه ای بر میزان توجه مبتلایان به عقب ماندگی ذهنی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : اصول بهداشت روانی

تعداد صفحات :۱۶

مقدمه: هدف این تحقیق، ارزیابی اثربخشی بازی های رایانه ای بر میزان توجه افراد عقب مانده ذهنی بود.روش کار: مطالعه حاضر یک کارآزمایی بالینی کنترل شده بود که در سال ۸۴-۱۳۸۳ انجام شد. دو مرکز از مراکز نگهداری افراد عقب مانده ذهنی در شهر تهران که حاضر به همکاری بودند، انتخاب شدند. یکی از مراکز به تصادف به عنوان گروه آزمون و مرکز دیگر به عنوان گروه شاهد و در هر مرکز تعداد ۳۰ نفر به تصادف انتخاب شدند. برنامه بازی های رایانه ای طی ۱۲ هفته ۳ جلسه ای اجرا گردید. نمره توجه افراد با استفاده از ابزار تولوز- پیرون در ۳ مرحله قبل، بلافاصله بعد و ۵ هفته بعد از مداخله محاسبه شد. برای مقایسه نمرات توجه در مراحل مختلف مداخله از آزمون اندازه گیری تکراری استفاده شد. عملیات آماری با استفاده از SPSS نسخه ۱۹ انجام شد.یافته ها: بر اساس نتایج بلافاصله بعد از مداخله، میانگین نمره توجه افراد گروه آزمون ۱۹.۳۳ و گروه شاهد ۹.۰۹ بود و مداخله، تاثیر معنی داری در افزایش نمره توجه افراد داشت (P<0.001، F1.3, 75.2=13.7). هم چنین در گروه آزمون پس از ۵ هفته از پایان مداخله، نمره توجه نسبت به بلافاصله بعد از مداخله کاهش یافت.نتیجه گیری: بر اساس نتایج این مطالعه، بازی های رایانه ای به مدت ۳۵ جلسه می تواند نمره توجه افراد عقب مانده ذهنی را افزایش دهد، اما این نمره توجه ۵ هفته بعد از مداخله رو به کاهش می رود. لذا این مداخله پایا نیست.

کلید واژه: بازی، توجه، رایانه، عقب ماندگی ذهنی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.