عوامل اجتماعی موثر بر احساس نابرابری های اجتماعی و پیامدهای آنها در شهر تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عوامل اجتماعی موثر بر احساس نابرابری های اجتماعی و پیامدهای آنها در شهر تهران دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عوامل اجتماعی موثر بر احساس نابرابری های اجتماعی و پیامدهای آنها در شهر تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عوامل اجتماعی موثر بر احساس نابرابری های اجتماعی و پیامدهای آنها در شهر تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عوامل اجتماعی موثر بر احساس نابرابری های اجتماعی و پیامدهای آنها در شهر تهران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش اجتماعی

تعداد صفحات :۲۹

مردم جامعه بیشتر از آنکه از نابرابری واقعی رنج ببرند، از احساس ذهنی یا نابرابری ادراک شده رنج می برند. احساس ذهنی نابرابری با نابرابری واقعی تفاوت دارد و باعث نارضایتی شدید در بین افراد جامعه می شود. در این پژوهش به بررسی عوامل اجتماعی موثر بر احساس نابرابری های اجتماعی و پیامدهای آنها در شهر تهران می پردازیم و سعی داریم به این پرسش پاسخ دهیم: عوامل اجتماعی موثر بر احساس نابرابری های اجتماعی در شهر تهران کدامند؟ نظریه های مورد استفاده در این پژوهش شامل: نظریه های محافظه کاران، رادیکال ها و نظریه های التقاطی است.برای پاسخ به این پرسش، هفت فرضیه با متغیرهای مستقل «فرصت های اجتماعی (شانس های زندگی)، قومیت، محدوده جغرافیایی، مذهب، پایگاه اجتماعی، تحصیلات، برنامه های رسانه ای تدوین شد. این پژوهش با روش توصیفی از نوع پیمایشی، و بدون دستکاری (آزمایشی) اجرا شد. جامعه آماری شامل کلیه افرادی است که در شهر تهران زندگی می کرده اند، اعم از زن و مرد در کلیه سطوح تحصیلی. حجم نمونه طبق فرمول کوکران ۴۰۰ نفر بود که با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای متناسب با حجم گرفته شد. داده ها با پرسشنامه پژوهشگر ساخته ای متشکل از ۲۲ گویه برای متغیرهای مستقل و ۱۸ گویه برای احساس نابرابری های اجتماعی (متغیر وابسته) جمع آوری شد. پایایی بازآزمایی پرسشنامه ۰.۹۹و با رعایت اعتبار محتوا طبق فرمول سن اچ لاوشه نسبت اعتبار محتوا برابر با ۰.۶۸برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری تحلیل واریانس یک سویه، و آزمون تی مستقل، استفاده شد و عمده ترین نتایج آن به این قرار است: بر اساس تحلیل داده های تحقیق، تفاوت معناداری بین احساس نابرابری اجتماعی و متغیرهای فرصت های اجتماعی (شانس های زندگی)، محدوده جغرافیایی، و برنامه های رسانه ای (مخاطبان رسانه، داخلی یا خارجی) وجود دارد. اما بین احساس نابرابری اجتماعی و متغیرهای قومیت ها، مذاهب، پایگاه های اجتماعی، برنامه های رسانه ای (برنامه های مختلف رسانه ای) و افراد با سطوح تحصیلاتی مختلف تفاوت معناداری وجود ندارد.

کلید واژه: احساس نابرابری اجتماعی، فرصت های اجتماعی، محدوده جغرافیایی، قومیت، مذهب، پایگاه اجتماعی، تحصیلات، برنامه های رسانه ای

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.