عنوان فارسی: هستی شناسی معنا (عنوان عربی: أنطولوجیه المعنی)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان فارسی: هستی شناسی معنا (عنوان عربی: أنطولوجیه المعنی) دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان فارسی: هستی شناسی معنا (عنوان عربی: أنطولوجیه المعنی)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: هستی شناسی معنا (عنوان عربی: أنطولوجیه المعنی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان فارسی: هستی شناسی معنا (عنوان عربی: أنطولوجیه المعنی) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : معرفت فلسفی

تعداد صفحات :۳۳

چکیده فارسی:حقیقت معنا چیست؟ مقوله ای ذهنی است یا خارجی؟ و یا امری متفاوت با آن دو؟ چه رابطه ای است میان معنا و کاربرد؟ اینها برخی از پرسش های کلیدی در باب هستی شناسی معنایند. شناخت حقیقت معنا، گامی بنیادین برای تحلیل انواع گزاره هاست. در تبیین ماهیت معنا، آرای متفاوتی میان فیلسوفان به ویژه فلاسفه زبان در غرب مطرح است. برخی معنا را همان مصداق، و برخی آن را رابطه میان لفظ و مصداق می دانند. جمعی از جمله جان لاک، معنا را تصور یا نوعی ایده ذهنی برمی شمارند. کسانی نیز حقیقت معنا را در واکنش های رفتاری و خارجی افراد به کلمات جست وجو می کنند. ویتگنشتاین در مرحله اولیه زیست فلسفی خود بر «نظریه تصویری معنا» تکیه داشت؛ اما بعدها دیدگاه کاربردی یا ابزاری معنا را مطرح کرد. جان آستین نیز همچون ویتگنشتاین تکیه خود برای تحلیل معنا را بر کاربرد قرار داد. در میان اندیشمندان اسلامی، علمای اصول، اغلب در بحث از حقیقت وضع و رابطه آن با موضوع له به این مساله پرداخته اند.در نوشتار پیش رو پس از تبیین و ارزیابی دیدگاه ها، نظر برگزیده را بیان می کنیم. بر این اساس، معنا همان صورت ذهنی است، بدون لحاظ ذهنیت. به عبارت دیگر، معنا مساوی محکی یا معلوم بالذات است که در برابر مفهوم (حاکی) و مصداق (معلوم بالعرض) است.

چکیده عربی:
ماهی حقیقه المعنی؟ و هل هو من المقوله الذهنیه أو الخارجیه؟ أو أمر آخر یختلف عنهما؟ و ماهی العلاقه بین المعنی و التطبیق؟ هذه بعض الأسئله الرئیسیه التی تتعلق بأنطولوجیه المعنی. و یعد التعرف علی حقیقه المعنی خطوه أساسیه فی تحلیل القضایا. و قد طرحت فی الغرب آراء مختلفه من قبل الفلاسفه و خاصه فلاسفه اللغه حول هذه المسأله، فالبعض ذهب إلی القول بأن المعنی هو المصداق عینه، و البعض الآخر یعتقد بأنه العلاقه بین اللفظ و المصداق. و هناک طائفه من الفلاسفه و من جملتهم (جان لوک) یعتبر المعنی بأنه تصور أو فکره عقلیه. فی حین یتجه آخرون إلی البحث فی ردود الأفعال السلوکیه للأفراد من استخدام الألفاظ. و قد اعتمد ویتجنشتاین علی النظریه التصویریه للمعنی فی المرحله الأولی من حیاته الفلسفیه و لکنه عدل عنها إلی طرح النظریه التطبیقیه للمعنی فیما بعد. و هکذا جان آستین نحی نفس منحی ویتنجشتاین فی الاعتماد علی التطبیق فی تحلیل المعنی. و أما فی العالم الإسلامی فلقد تعرض علماء الأصول خاصه من بین العلماء الاسلامیین إلی هذه المسأله غالبا من خلال البحث فی حقیقه الوضع و علاقته بالموضوع له.

کلید واژه: کلیدواژه فارسی: هستی شناسی، معنا، نظر به مصداقی، ویتگنشتاین متقدم، کنش گفتاری، جان آستین، علم اصول، وضع و موضوع له (کلیدواژه عربی: انطولوجیا، المعنی، النظر إلی المصداق، ویتنجنشتاین المتقدم، رد الفعل القولی، جان آستین، علم الأصول، الوضع، الموضوع له)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.