مطالعه مقایسه ای انتظارات بیماران و پرستاران از خدمات پرستاری و مراقبت های پزشکی در بیمارستان آموزشی الزهرا (س) شهر اصفهان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مطالعه مقایسه ای انتظارات بیماران و پرستاران از خدمات پرستاری و مراقبت های پزشکی در بیمارستان آموزشی الزهرا (س) شهر اصفهان دارای ۱۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مطالعه مقایسه ای انتظارات بیماران و پرستاران از خدمات پرستاری و مراقبت های پزشکی در بیمارستان آموزشی الزهرا (س) شهر اصفهان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مطالعه مقایسه ای انتظارات بیماران و پرستاران از خدمات پرستاری و مراقبت های پزشکی در بیمارستان آموزشی الزهرا (س) شهر اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مطالعه مقایسه ای انتظارات بیماران و پرستاران از خدمات پرستاری و مراقبت های پزشکی در بیمارستان آموزشی الزهرا (س) شهر اصفهان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۱۸

مقدمه: مطالعه در مورد انتظارات بیماران به عنوان مصرف کنندگان خدمات بهداشتی درمانی از یک سو و بررسی انتظارات پرستاران به عنوان ارائه دهندگان این خدمات از سوی دیگر، بسیار مورد اهمیت است. از این رو این بررسی با هدف تعیین تفاوت های انتظارات بیماران و پرستاران از خدمات پرستاری و مراقبتهای پزشکی در بیمارستان آموزشی الزهرا (س) شهر اصفهان انجام شده است.روش ها: مطالعه حاضر توصیفی مقطعی بوده که در نیمه دوم سال ۱۳۹۰ در شهر اصفهان انجام شد. در این مطالعه ۱۲۰ پرستار و ۱۱۴ بیمار با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. با استفاده از پرسشنامه خود گزارش دهی داده ها جمع آوری و با استفاده از روش های آمار توصیفی و با بهره گیری از آزمون t تحلیل شد.نتایج: نتایج آزمون t در سطح p<0.05 تفاوت معنی داری را میان انتظارات بیماران و پرستاران از خدمات پرستاری نشان داد؛ به طور کلی انتظارات بیماران در تمامی ابعاد مورد بررسی از میانگین انتظارات پرستاران بالاتر بود. همچنین بیشترین نمره برای هر دو گروه بیمار و پرستار به ملموس بودن داده شده است.نتیجه گیری: از دیدگاه پرستاران در بعد ملموس بودن در مقیاس انتظارات مهم ترین مولفه، داشتن ظاهری آراسته و تمیز بود و از دیدگاه بیماران، توجه پرستار به نظافت و بهداشت اتاق دارای بالاترین اهمیت است. بنابراین توجه به این دو گویه به منظور ارتقای کیفیت خدمات و افزایش سطح رضایت مندی بسیار ضروری است.

کلید واژه: انتظارات، خدمات پرستاری، مراقبت های پزشکی، بیمارستان آموزشی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.