عنوان فارسی: بررسی معناشناختی ایمان در تفسیر مواهب الرحمن (عنوان عربی: أضواء علی معنی الایمان فی تفسیر مواهب الرحمن)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان فارسی: بررسی معناشناختی ایمان در تفسیر مواهب الرحمن (عنوان عربی: أضواء علی معنی الایمان فی تفسیر مواهب الرحمن) دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان فارسی: بررسی معناشناختی ایمان در تفسیر مواهب الرحمن (عنوان عربی: أضواء علی معنی الایمان فی تفسیر مواهب الرحمن)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: بررسی معناشناختی ایمان در تفسیر مواهب الرحمن (عنوان عربی: أضواء علی معنی الایمان فی تفسیر مواهب الرحمن)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان فارسی: بررسی معناشناختی ایمان در تفسیر مواهب الرحمن (عنوان عربی: أضواء علی معنی الایمان فی تفسیر مواهب الرحمن) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فصلنامه اندیشه نوین دینی

تعداد صفحات :۲۶

چکیده فارسی:مبحث ایمان مهم ترین مبحث فکری در حوزه دین است. جریانات مختلف فکری در حوزه اسلام به این مساله پرداخته، و آراء متنوعی پدید آورده اند.صاحب تفسیر مواهب الرحمن، آیت اله سیدعبدالاعلی سبزواری، مستند به روایات پیامبر و ائمه معصومین ایمان را آمیزه ای از تصدیق قلبی، اظهار زبانی و عمل با جوارح، و حقیقت ایمان را متشکل از همه این عناصر می دانسته، همچنین عمل را جزء حقیقت ایمان می داند. اما این نظر را نباید با نظر برخی متکلمان معتزلی و خوارج که عمل را داخل در ایمان می دانند یکی دانست؛ زیرا، ایشان افزون بر این، ایمان را امری تشکیکی و ذومراتب می دانند. در این معنا ایمان صرفا جنبه اجتماعی و حقوقی داشته، اطلاق ایمان بر تمام این مراتب به طور حقیقی نیست؛ بلکه تنها مرتبه عمل به شریعت الهی، ایمان حقیقی است.

چکیده عربی:إن مبحث الایمان أهم مبحث فکری فی مجال الدین. و قد بحثت التیارات الفکریه المختلفه فی الإسلام هذه المسأله، و طرحت آراء متعدده حولها.و قد ذهب صاحب تفسیر مواهب الرحمن، آیه الله سید عبدالأعلی السبزواری استنادا إلی الروایات الوارده عن رسول الله (ع) وعن الأئمه المعصومین (ع) – إلی ان الإیمان مزیج من التصدیق القلبی، والاقرار باللسان، والعمل بالجوارح، و ان حقیقه الایمان تتألف من کل هذه العناصر. کما انه یعتبر العمل جزئا من حقیقه الایمان. ولکن لا ینبغی النظر إلی هذا الرأی وکأنه یتطابق مع آراء بعض متکلمی المعتزله والخوارج الذین اعتبروا العمل داخلا فی الایمان، و ذلک لأنه فضلا عن هذا، قد عد الایمان أمرا تشکیکیا وذا مراتب.و فی هذا المعنی، یعد الایمان ذا طابع اجتماعی و حقوقی صرف، و ان اطلاق تسمیه الایمان علی جمیع هذه المراتب لیس بشکل حقیقی و انما الایمان الحقیقی هو فقط مرتبه العمل بالشریعه الإلهیه.

کلید واژه: کلیدواژه فارسی: سیدعبدالاعلی سبزواری، تفسیر مواهب الرحمن، ایمان، تصدیق قلبی، اقرار زبانی، عمل جوارحی، ایمان حقیقی (کلیدواژه عربی: سید عبدالاعلی السبزواری، تفسیر مواهب الرحمن، الإیمان، التصدیق القلبی، الإقرار باللسان، عمل الجوارح، الإیمان الحقیقی)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.