نیازسنجی دوره های آموزشی مورد نیاز و پیشنهادی به منظور ایجاد کارآفرینی و کاریابی در دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه های علوم پزشکی جنوب کشور


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نیازسنجی دوره های آموزشی مورد نیاز و پیشنهادی به منظور ایجاد کارآفرینی و کاریابی در دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه های علوم پزشکی جنوب کشور دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نیازسنجی دوره های آموزشی مورد نیاز و پیشنهادی به منظور ایجاد کارآفرینی و کاریابی در دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه های علوم پزشکی جنوب کشور  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نیازسنجی دوره های آموزشی مورد نیاز و پیشنهادی به منظور ایجاد کارآفرینی و کاریابی در دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه های علوم پزشکی جنوب کشور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نیازسنجی دوره های آموزشی مورد نیاز و پیشنهادی به منظور ایجاد کارآفرینی و کاریابی در دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه های علوم پزشکی جنوب کشور :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)

تعداد صفحات :۹

مقدمه: هدف این پژوهش، نیازسنجی دوره های آموزشی مورد نیاز و پیشنهادی به منظور ایجاد کارآفرینی و کاریابی در دو گروه دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه های علوم پزشکی جنوب کشور می باشد.روش کار: این تحقیق توصیفی- تحلیلی به روش مقطعی انجام شد. ابزار جمع آوری داده ها در این طرح یک پرسش نامه ۱۹ سوالی از نوع تشریحی و پاسخ باز بود. نمونه های تحقیق متشکل از ۵۰۰ نفر شامل ۳۰۰ نفر دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته پزشکی و ۲۰۰ نفر دانش آموختگان و پزشکان عمومی مشغول به کار از دانشکده های پزشکی (شیراز، بوشهر، یاسوج و بندرعباس) بودند که به طور تصادفی انتخاب شدند. پس از جمع آوری پرسش نامه ها و حذف موارد ناقص، تحلیل داده ها انجام شد.یافته ها: یافته های پژوهش حاضر نشان داد بین آموزش های نظری و نیازهای شغلی افراد مورد مطالعه تفاوت وجود دارد. در خصوص انجام پروژه و آشنایی با محیط کار آینده بین دو گروه دانشجویان و دانش آموختگان اختلاف معنادار نبود. در خصوص آشنایی با رایانه و زبان انگلیسی، گروه دانش آموختگان به مراتب کم تر از گروه دانشجویان با این توانمندی آشنایی داشتند. در خصوص نوآوری و خلاقیت اختلاف معناداری بین دو گروه مذکور مشاهده شد. در بررسی معرفی مشاغل مربوط نیز بین دو گروه اختلاف معنادار بود.بحث و نتیجه گیری: یافته های این پژوهش نشان داد نیازهای آموزشی دانشجویان و دانش آموختگان متناسب با بازار کار تغییرات چشمگیری داشته و تاکید بر آموزش زبان انگلیسی و کار با رایانه باید در دوره های آموزشی مورد توجه خاص قرار گیرد. همچنین کمبود توجه دانشجویان به مقوله خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی و اصرار دانشجویان و دانش آموختگان به کسب مشاغل دولتی نشان از ضعف سیستم آموزشی در ایجاد روحیه خلاق و کارآفرین دارد که توجه بیش تر مسوولین به ارائه آموزش های تکمیلی برای دانشجویان و اساتید را می طلبد.

کلید واژه: نیازسنجی آموزشی، دانشجویان پزشکی، کارآفرینی، خلاق بودن

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.