کیفیت خدمات ارائه شده درمانگاههای سرپایی بر اساس الگوی سروکوآل در بیمارستان های شهر تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 کیفیت خدمات ارائه شده درمانگاههای سرپایی بر اساس الگوی سروکوآل در بیمارستان های شهر تهران دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کیفیت خدمات ارائه شده درمانگاههای سرپایی بر اساس الگوی سروکوآل در بیمارستان های شهر تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کیفیت خدمات ارائه شده درمانگاههای سرپایی بر اساس الگوی سروکوآل در بیمارستان های شهر تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کیفیت خدمات ارائه شده درمانگاههای سرپایی بر اساس الگوی سروکوآل در بیمارستان های شهر تهران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پیاورد سلامت

تعداد صفحات :۱۰

زمینه و هدف: ارائه خدمات برتر از طریق حفظ کیفیت بالا، پیش نیاز موفقیت سازمان های خدماتی به شمار می رود. هدف از این پژوهش، مطالعه کیفیت خدمات ارائه شده درمانگاه های سرپایی از دید بیماران مراجعه کننده به بیمارستانهای مورد مطالعه شهر تهران با استفاده از الگوی سروکوآل(SERVQUAL) بوده است.روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع مطالعات کاربردی بود که به صورت توصیفی- مقطعی بر روی ۲۴۲ بیمار سرپایی مراجعه کننده به بیمارستانهای مورد مطالعه شهر تهران در سال ۱۳۸۸ با استفاده از پرسشنامه استاندارد سروکوال (۱۹۸۸) که روایی و پایایی آن مورد تایید بوده است، انجام گرفت. در پایان از آزمون t، آزمون t زوجی و آزمون فریدمن با کمک نرم افزار (SPSS) به منظور تحلیل داده های جمع آوری شده، استفاده شد.یافته ها: نتایج نشان داد تفاوت معنی داری میان ادراک و انتظار بیماران پیرامون ابعاد پنجگانه کیفیت خدمات (عوامل محسوس، قابلیت اطمینان، تضمین، پاسخگویی و همدلی) در بیمارستان های مورد مطالعه وجود داشت. بیماران مراجعه کننده به درمانگاهها، بعد تضمین را با ۴.۴۱ امتیاز مهم ترین و پاسخگویی کارکنان را با ۲.۲۱ امتیاز به عنوان کم اهمیت ترین بعد رتبه بندی نمودند.نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاکی از آن است که با بکارگیری الگوی سروکوآل، مدیران بیمارستانها قادر به ارزیابی کیفیت خدمات از دید بیماران به عنوان مهمترین مشتری سازمان شده و با برنامه ریزی صحیح، اصلاح نابسامانی ها و نهایتا بهبود کیفیت خدمات، ممکن خواهد شد.

کلید واژه: کیفیت خدمات، سروکوال، بیماران سرپایی، بیمارستان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.