بررسی تاثیر آموزش مولفه های هوش معنوی بر کیفیت زندگی همسران جانباز شاغل به تحصیل در مدارس بزرگسالان شهر تهران در سال تحصیلی ۹۰-۸۹


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر آموزش مولفه های هوش معنوی بر کیفیت زندگی همسران جانباز شاغل به تحصیل در مدارس بزرگسالان شهر تهران در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر آموزش مولفه های هوش معنوی بر کیفیت زندگی همسران جانباز شاغل به تحصیل در مدارس بزرگسالان شهر تهران در سال تحصیلی ۹۰-۸۹  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر آموزش مولفه های هوش معنوی بر کیفیت زندگی همسران جانباز شاغل به تحصیل در مدارس بزرگسالان شهر تهران در سال تحصیلی ۹۰-۸۹،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر آموزش مولفه های هوش معنوی بر کیفیت زندگی همسران جانباز شاغل به تحصیل در مدارس بزرگسالان شهر تهران در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : طب جانباز

تعداد صفحات :۱۴

مقدمه: ۸ سال جنگ بدون تردید موقعیت های ویژه فراوانی راجهت تحقیق و مطالعه ایجاد کرده است که ثبت آثار علمی آن وظیفه محققین کشور است. با توجه به مسائل جنگ و تاثیر فشارهای ناشی از آن بر خانواده به ویژه همسران، به عنوان محوری ترین عضو خانواده، پژوهنده بر آن شد که تاثیر افزایش هوش معنوی (SQ) همسران جانباز را در کیفیت زندگی آن ها بررسی نماید.هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مولفه های هوش معنوی بر کیفیت زندگی همسران جانباز انجام شد. جامعه مورد مطالعه شامل کلیه همسران جانباز شاغل به تحصیل دوره متوسطه در مدارس بزرگسالان شهر تهران، سال تحصیلی ۹۰- ۸۹ بود.مواد و روش ها: حجم نمونه طبق فرمول کوکران ۶۰ نفر با استفاده از روش نمونه گیری چندمرحله ای انتخاب شد. به منظورجمع آوری داده ها از «پرسشنامه» کیفیت زندگی Sf-36 وار و شربورن (۱۹۹۲) که ابعاد ۸ گانه (کارکرد جسمانی، محدودیت نقش در ارتباط با سلامت جسمانی، محدودیت نقش در ارتباط با مشکلات عاطفی، سرزندگی، رفاه هیجانی، کارکرد اجتماعی، درد، سلامت عمومی) را می سنجید، استفاده شد. آموزش هوش معنوی طی ۱۲ جلسه ۹۰ دقیقه ای روی گروه آزمایش اجرا شد. این پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل و مرحله پی گیری بود. جهت تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون تحلیل کواریانس، آزمون اندازه های تکراری)استفاده شد.یافته ها: ۱) آموزش هوش معنوی بر ابعاد ۸ گانه کیفیت زندگی (کارکرد جسمانی، محدودیت نقش در ارتباط با سلامت جسمانی، محدودیت نقش در ارتباط با مشکلات عاطفی، سرزندگی، رفاه هیجانی،کارکرد اجتماعی، درد، سلامت عمومی) همسران جانباز تاثیر دارد. ۲) آموزش هوش معنوی بر ابعاد کیفیت زندگی همسران جانباز در طول زمان از پایداری مناسبی برخوردار است.نتیجه گیری: زمینه بسیار گسترده ای برای تحقیق و پژوهش در عوامل موثر در کیفیت زندگی جانبازان و همسران آن ها در ابعاد مختلف هوش معنوی (خودآگاهی، هوشیاری، معنادهی، شهود، مراقبت، حل مساله، …)، با ابزار مختلف در پیش روی وجود دارد که با استفاده از آن ها، می توان به نیازسنجی و ارائه تصویری روشن از مشکلات فراروی این گروه پرداخت.

کلید واژه: هوش معنوی، کیفیت زندگی، همسزان جانباز، سلامت عمومی، کارکرد فیزیکی، نشاط و شادابی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.