عوامل تعیین‌ کننده کارآمدی تدریس از دیدگاه مدرسین غیربالینی دانشگاه علوم پزشکی کردستان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عوامل تعیین‌ کننده کارآمدی تدریس از دیدگاه مدرسین غیربالینی دانشگاه علوم پزشکی کردستان دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عوامل تعیین‌ کننده کارآمدی تدریس از دیدگاه مدرسین غیربالینی دانشگاه علوم پزشکی کردستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عوامل تعیین‌ کننده کارآمدی تدریس از دیدگاه مدرسین غیربالینی دانشگاه علوم پزشکی کردستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عوامل تعیین‌ کننده کارآمدی تدریس از دیدگاه مدرسین غیربالینی دانشگاه علوم پزشکی کردستان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۲

مقدمه: از آنجایی ‌که نیازهای جامعه مرتبا در حال تغییر است، ایجاد تغییر در آموزش نیز لازم می ‌نماید؛ دیدگاه اساتید، به عنوان آموزش ‌دهندگان و معتبرترین رده ‌های درگیر در آموزش پزشکی، از اهمیت بالایی برخوردار است. این مطالعه با هدف بررسی عوامل تعیین ‌کننده در کارآمدی تدریس از دیدگاه اساتید غیربالینی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال ۱۳۸۸ انجام گردید.روش ‌ها: در این مطالعه توصیفی مقطعی، تمامی مدرسین غیربالینی دانشگاه علوم پزشکی کردستان شامل ۷۲ نفر در سال تحصیلی ۱۳۸۸ مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار جمع ‌آوری داده‌ ها، پرسشنامه ‌ای محقق‌ ساخته و روا و پایا بود که به جمع ‌آوری نظرات اساتید در مورد عوامل تعیین کننده در کارآمدی تدریس می ‌پرداخت. داده‌ ها پس از تکمیل توسط مدرسین غیربالینی، کدگذاری و با استفاده از آزمون ‌های آمار توصیفی (فراوانی و درصد) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: مدرسین غیربالینی، داشتن توان علمی (۹۷.۲ درصد)، توانایی سخنوری (۹۷.۲ درصد)، توان مهارت ‌های ارتباطی (۹۵.۹ درصد)، توان ایجاد تفکر انتقادی در دانشجو (۹۱.۶ درصد)، مدرک تخصصی (۸۸.۸ درصد) و توان ایجاد حل مشکل در دانشجو (۸۴.۷ درصد) را به ترتیب مهمترین عوامل تعیین‌ کننده کارآمدی تدریس می ‌دانستند و ۶۸.۱ درصد آنان معتقد بودند که فعالیت پژوهشی استاد نقش زیادی در موفقیت آموزشی او دارد.نتیجه‌ گیری: عوامل متعددی بر کارآمدی تدریس مدرسین غیربالینی تاثیر می ‌گذارد که توجه به این عوامل در هنگام برنامه‌ ریزی کارگاه ‌های آموزشی و بازآموزی برای مدرسان می ‌تواند کمک شایانی به موفقیت و موثر بودن این کارگاه ‌ها در آموزش پزشکی کشورمان نماید. نتایج این تحقیق بر ضرورت گنجاندن واحدهای مربوط به اصول و نحوه تدریس در کوریکولوم ‌های دوره‌ های کارشناسی ارشد و دکتری تاکید می کند.

کلید واژه: کارآمدی تدریس، آموزش پزشکی، مدرسین غیربالینی، توانمندسازی استاد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.