ارزیابی درونی گروه آموزشی اپیدمیولوژی و آمار زیستی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی درونی گروه آموزشی اپیدمیولوژی و آمار زیستی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی درونی گروه آموزشی اپیدمیولوژی و آمار زیستی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی درونی گروه آموزشی اپیدمیولوژی و آمار زیستی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی درونی گروه آموزشی اپیدمیولوژی و آمار زیستی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی

تعداد صفحات :۱۶

زمینه و هدف: تجربیات بین المللی و ملی حاکی از آن است که فرآیند ارزیابی درونی، به ویژه در سطح گروه آموزشی، می تواند به عنوان یکی از ساز و کارهای موثر در تضمین کیفیت دانشگاه، نقش به سزایی ایفا کند.اهداف پژوهش حاضر عبارتند از: ۱) تعیین کیفیت عوامل تشکیل دهنده گروه آموزشی اپیدمیولوژی و آمار زیستی و ۲) تعیین نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها جهت بهینه سازی فعالیت ها در گروه مورد مطالعه.روش کار: این مطالعه با مشارکت مدیر گروه، اعضای هیات علمی، تعدادی از دانشجویان (شامل دستیاران، دانشجویان دوره های دکتری و کارشناسی ارشد) و دانش آموختگان گروه انجام شد. وزن های اولیه ۹ عامل تحت مطالعه ابتدا با نظرسنجی از کلیه اعضای علمی گروه تعیین گردید، سپس با آزمون های مناسب داده های پرت شناسایی و حذف گردیدند و وزن های نهایی استخراج شدند. در این ارزیابی عوامل ۹ گانه: ۱- رسالت ها و اهداف، ۲- ساختار سازمانی و مدیریت، ۳- هیات علمی، ۴- دانشجویان، ۵- فرآیند تدریس و یادگیری، ۶- دوره های آموزشی و برنامه درسی، ۷- دانش آموختگان، ۸- امکانات و تجهیزات آموزشی و پژوهشی و ۹- پژوهش اعضای هیات علمی در گروه مذکور مورد بررسی قرار گرفت. ابزارهای اندازه گیری در این بررسی شامل مصاحبه، مشاهده و پرسش نامه خودایفا بود که شامل ۷ پرسشنامه و ۲ چک لیست بود. نتایج با نرم افزار ارزیابی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: میانگین امتیازات ۹ عامل مورد مطالعه %۵۹.۸ که حداقل آن مربوط به عامل اهداف و رسالت برابر با ۳۷% و حداکثر آن مربوط به عامل دانش آموختگان برابر با %۷۲.۶ به دست آمد.نتیجه گیری: حیطه دانش آموختگان یکی از کلیدی ترین عوامل مورد بررسی در ارزیابی درونی امتیاز بسیار خوبی را کسب نمود، در حالی که امتیاز پایین تر در حیطه اهداف و رسالت نیاز برای برنامه ریزی در این حیطه را مطرح می سازد.

کلید واژه: ارزیابی درونی، گروه آموزشی، اپیدمیولوژی و آمار زیستی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.